Het kan geen kwaad om de verkoper daar even op aan te spreken, meestal is men zichzelf er niet van bewust (ja I know, zouden ze wel moeten zijn). Meestal is na zo'n gesprek even het gedoe aan de kant en kan de focus weer gezet worden op de aankoop van de auto.
Mocht je daarna het vertrouwen weer kwijt raken, dan is dat een keuze aan jouw zijde om daar ook na te handelen. Dit kan dan leiden tot een andere verkoper of andere dealer.
Met leaseauto's ben ik er ondertussen wel uit, dat ik niet meer naar een verkoper stap. Zij geven of niet de correcte info of zijn vaak niet op de hoogte van de laatste do and don'ts.
Bel trouwens ook eens wat rond voor modellen die op voorraad staan. Misschien staat precies jouw model + opties er tussen (accessoires kunnen altijd nog later) of hebben ze deze al in de bestelling voor de voorraad staan.
Zo genoot ik van een 3 weken levertijd met mijn Seat Leon en Prius Wagon. Ik wil dan ook niet anders meer.
Plezier bij het proces moet voorop staan en common sense... dit moet een persoon in pak.. aka verkoper niet kunnen beïnvloeden.. toch?