Wat is er dan zoveel anders aan de 2014 productie, behalve de vermindering van de CO2-uitstoot, dat dit een trekgewicht van 1000 kg. mogelijk maakt? Je zou nl. eerder het omgekeerde denken: 2013 productie met trekgewicht, 2014 productie zonder trekgewicht.Via Twitter zojuist de reactie van skodanederland (@Skoda_NL):
@remepro_nl De Octavia's Greenline uit productie 2013 zullen definitief geen trekgewicht hebben. ^FR 1/2
@remepro_nl Vanaf productie in 2014 krijgt de Octavia Greenline wel een trekgewicht van 1000kg. ^FR 2/2
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die bewust gekozen heeft voor kilometervergoeding ipv een lease auto. Onder aan de streep goedkoper voor een 2e hands auto. Jaloers? Nee totaal niet, bewuste keuze.Toch niet jaloers...?
Je zegt het goed: een van de weinigen.....want bijna iedereen kiest voor een leaseauto en dan als een Octavia in de 14% bijtelling zou vallen, dan was ik snel klaar!Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die bewust gekozen heeft voor kilometervergoeding ipv een lease auto. Onder aan de streep goedkoper voor een 2e hands auto. Jaloers? Nee totaal niet, bewuste keuze.
Voor het gemak "vergeet" je even dat niet iedereen een mobiliteitsbudget heeft. Ik heb een leasebudget, maar als ik besluit niet te leasen krijg ik dit niet uitgekeerd... Ik moet dus wel leasen of gebruik maken van een kmvergoeding.... 35 cent/km... Volgens mij ben jij hier de geluksvogel...Natuurlijk, dat begrijpt iedereen. Maar nogmaals, zet alles maar eens op een rijtje qua andere opties.
Ons perspectief was dat wij voordeliger deze occasion SuperB 2 Combi full-option konden rijden ipv een (toen optionele lease) O2 Combi met medium-uitrusting tegen minder kosten. Met dezelfde garantie-voorwaarden overigens. Bij lease zit je verplicht vast aan een splinternieuwe waardoor er toch een kleine tunnelvisie ontstaat.
Staar je niet blind op 14% is mijn advies. Geen bijtelling en elke maand 700-800 netto extra bij je salaris erbij zien velen over het hoofd. Want vrijwel elke werkgever zal je het totale bedrag wat een representatie auto moet kosten niet uitmaken of hij dat aan jou geeft of een lease-maatschappij (die er ook weer op moet verdienen).
Trekgewicht 0 kilo = consumentenbedrog: gisteren hierover gebeld door dealer met de vraag of ik hier een probleem mee heb? Ja natuurlijk! Waar is die trekhaak anders voor. Levering stond over enkele weken gepland en nu blijkt dat ik met de auto niet kan trekken. Uiteraard direct leasemij gebeld. Kort daarop weer door hen teruggebeld. Verhaal blijkt te kloppen. Heeft met de geknepen koeling te maken (zo komt motor sneller op temperatuur en wordt 'ie zuiniger). Auto trekt het in principe fluitend, maar probleem zou kunnen ontstaan als je met 30 graden en een caravan een pas over wil. Leasemij is het met me eens dat dit tot een ontbinding contract kan leiden. Ga je toch trekken dan vervalt de garantie van twee jaar op de motor. Leasemij legt probleem eerst terug bij Skoda. 90% van de leaserijders blijkt een trekhaak te hebben gekozen, dus Skoda heeft wel een probleem.
Zelf ga ik ontbinden als Skoda niets oplost. Technisch moet dat geen probleem zijn als 2014 model wel 1000 kilo aankan.