Grill demonteren

mwhite

Forumguru
Heb al gezocht maar kon zo effe niet vinden of er al een topic van was.
ik wil mij grill demonteren is daar een handleiding van?

Joske

Forumguru
De gril en bumper zijn 1 geheel bij de Superb volgens mij :)

S63-0077.png

Montageoverzicht voorbumper

1 - Spreidpluggen
2 - Bovenste bumperafdekking rechts
3 - Bovenste bumperafdekking links
4 - 3,5 Nm
5 - Bumper
Uitbouwen:
– Het contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen.
– Spreidpluggen (pos. 1) van boven uitbouwen en bumperafdekkingen (pos. 2 en 3) verwijderen.
– Wielkuipen uitbouwen → Hoofdstuk.
– Bouten (pos. 4) uitbouwen.
– Spreidpluggen (pos. 1) van onderste gedeelte bumper uitbouwen.
– Rooster (pos. 6 en 8) loswippen.
– Bouten (pos. 7) uitbouwen.
– Bouten (pos. 9) uitbouwen.
– Stekerverbinding voor parkeersysteem losmaken.
– Stekerverbinding voor de mistlampen losmaken.
– Bumper naar voren van het voertuig verwijderen.
Inbouwen:
– Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
6 - Rooster links
7 - 1,5 Nm
8 - Rooster rechts
9 - 6,6 Nm

Slappe

Nieuw lid
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Vraag mij alleen wel af of dit echt mooi wordt bij een zwart auto.
Ik gok dat dit een beetje too much wordt.

Waarmee zou je dit kunnen spuiten? Met gewone lakspray?

Grtz

CDK

Forumguru
check de fotos's van @MennoW en @Der Einser, mooiste is om hoogglans te spuiten met autolak, maar dit vraagt een goede voorbehandeling, @s-line is de squirt king of was het de spray koning? :pieker: Hij kan het goed en goedkoop doen of misschien een goede tip geven voor de doe-het-zelvers, plastidippen kan ook maar is minder mooi.
zelf heb ik alleen de brede chroomrand die aan de motorkap vast zit in de kleur van de auto laten spuiten en dat oogt direct een stuk beter.

image.jpg

s-line

Forumguru
Maare goedkoop wordt steeds lastiger, mijn baas begint steeds meer moeilijk te doen over "beunklusjes"!:cry:
Hij rekent nu ook steeds meer voor onze klusjes!:pieker:

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Maar goed even on-topic, de grille is er gemakkelijk zelf uit te halen en de motorkaplijst ook. Als de grille eruit is kan je de chrome rand eraf halen en spuiten.

peterrapid

Forumguru
Denk dat er hier op het forum velen zijn met goede ideën over hoe het eigenlijk wel zou moeten. Misschien eens alle koppen samen steken ? Als hier een paar mensen hun krachten bundelen dat je een superbedrijf uit de grond kan stampen. Nu ik heb enkel verstand van huizen en organiseren dus ik speel niet mee :deuk:

Berry1912

Forumguru
check de fotos's van @MennoW en @Der Einser, mooiste is om hoogglans te spuiten met autolak, maar dit vraagt een goede voorbehandeling, @s-line is de squirt king of was het de spray koning? :pieker: Hij kan het goed en goedkoop doen of misschien een goede tip geven voor de doe-het-zelvers, plastidippen kan ook maar is minder mooi.
zelf heb ik alleen de brede chroomrand die aan de motorkap vast zit in de kleur van de auto laten spuiten en dat oogt direct een stuk beter.

Bekijk bijlage 36640

Wilde bijna een plaatje posten...:maakmegek:

Bovenaan Onderaan