Grill demonteren

bobbl

Forumguru
Nee hoor, alleen de bovenste grille eruit gehaald,en dan de chromen strip verwijderen, is wel rotwerk, zit met veel clipjes vast, beste dunne metalen plaatjes tussen de clipjes steken zodat ze los blijven staan.
Bovenste chromen strip zit aan de motorkap en is makkelijk te demonteren.

Highway

Forumguru
Ik wil de voorbumper verwijderen om wat kleine schade te repareren. Nu heb ik afgelopen weekend hier even na gekeken, echter loop ik al snel tegen een probleem. Hoe krijg je de spreidpluggen los zonder deze kapot te maken?

Ze lijken van 1 stuk plastic gemaakt te zijn, dus niet dat je het middel stukje omhoog kan trekken zodat de plug los komt te zitten.

CDK

Forumguru
@Highway, beste is toch om ze te vervangen, zijn eigenlijk bedoeld voor eenmalig gebruik, maar met een zijsnijtang lukt het vrijwel altijd om ze er heelhuids uit te wippen en te hergebruiken, zeker bij een jonge auto.

Fiesta

Nieuw lid
Goedemiddag
ik heb in 2014 een skoda superb TSI automaat gekocht. Hij was van 2011. Mooie stationcar, maar de achtervering is veel te slap. Heb er hulpveren onder laten zetten. Nu tik ik geen drempels met mij trekhaak aan.
De auto heb ik laten tunen. Hij rijdt lekker snel en trekt vlot, maar bij 75000km waren de koppelingsplaten stuk. Met opnieuw tunen koste het mij 2300 euro. Nu had ik mijn auto geparkeerd en kom terug heeft de auto die voor mij had geparkeerd achteruit in mijn grill gedrukt en geen kaartje achter gelaten. weet alleen dat het een SUV was. Nu heb ik de boel weer terug getrokken, maar het gevoel dat het gescheurd is is niet fijn. Dus eigenlijk wil ik een nieuwe gril kopen.
Bij "Beste onderdelen.nl" staat hij voor €47,66
Weet nog niet wat ik ga doen. Zoek een werktekening/plaatje hoe ik de oude grill eruit moet halen.
Wie heeft hem?

Fiesta

Nieuw lid
Bedankt voor je commentaar, maar de tekening haalt meteen de bumper mee. Dus erg duidelijk is het niet. Gaat mij alleen om de grill te demonteren van de superb van 2011 TSI.
EN zijn er meer mensen die al met 72000km nieuwe koppelingsplaten nodig hadden van de DSG BAK

fireben

Forumguru
of gewoon dippen plastic spray of net als ik gewoon afspraak maken met de dealer en laten doen haha:D:D:yeehaa:

VAG-man

Forumguru
@Fiesta had bijna 3 jaar geleden een vraag waar nooit een serieus antwoord op kwam.
Ook ik ben heel benieuwd hoe je de bovenste grille moet demonteren.
Vanuit hier wil ik proberen om bij een parkeersensor te komen zonder de volledige bumper te demonteren.

Wie kan een tekening verschaffen?

Bovenaan Onderaan