Mr. Horizon
Senior Member
De PK's zijn aangenaam, maar vooral het koppel onderin is gewoonweg fantastisch ten opzichte van wat het was. Van onderin de 200Nm naar rond de 300Nm bij wegrijden is echt een wereld van verschil!
402 Nm zelfs! Ik zuig niks uit mijn duim @ertromp, dat zou je nu toch moeten kunnen weten onderhandDe 400Nm lijkt me erg enthousiast
Wat JD cijfers:
Na tuning 240pk en 370Nm en voor een DSG-7 standaard dan 330Nm Ook een Vagtechniek gaat tot 370Nm met standaard tuning. Desalniettemin indrukwekkende cijfers blijven het wat uit die blokjes geperst wordt
Weet iemand toevallig hoeveel pk er globaal uit een O3 2014 1.6 TDI 105 pk komt?
Ben nog enorm aan het twijfelen voor een een combi pakket met een standaard chip of chip op maat. DSG wil ik wel laten aanpassen. Hier kan ik mij wel eens aan irriteren omdat ik weet dat het veel mooier en soepeler kan.
Goh dus ook nog goedkoper tanken..... zou maar uitkijken dat je er nu per ongeluk niet benzine dan ingooit....Ik ging met een benzine auto heen en kwam terug met een diesel.
Kijk nog eens goed naar je duim en dan naar faceboek je zult zien dat de 402Nm op de A3 niet zonder mods behaald is402 Nm zelfs! Ik zuig niks uit mijn duim @ertromp, dat zou je nu toch moeten kunnen weten onderhand
Bekijk bijlage 59419
Kijk nog eens goed naar je duim en dan naar faceboek je zult zien dat de 402Nm op de A3 niet zonder mods behaald is
Audi A3 8V 1.8TFSI 180Pk @ 249Pk/402nm + full custom DSG mod + VWR R600 intake
Deze heeft dus een andere CAI en aangepaste DSG software dus al niet mee stage 1
Die VWR R600 intake heeft volgens de fabrikant gemeten prestatieverhoging van ca. 10%. Niet verkeerd dus.
De O3 heeft ook nog aangepaste DSG software en de 230pk zit niet ver af van hetgeen een JD en een VAGTECHNIEK aangeeft. Dus of dat afstellen is om de boel te sparen?
Tja je bent eigenwijs of niet Een CAI is toch echt een mod en helemaal eens die 10pk minder bij de O3 ten opzichte van de NL tuners die een stage 1 op het 1.8 blok hebben gedaan daar is echt op safe gespeeld om de boel te sparenDus echte mods vind ik hier niet op zitten, ik kan die duim dus gerust bekijken .
Is er al bekend of de Kodiaq 1.4 TSI ACT al te chippen is?
Ik heb opzich wel interesse voor de DSG/Chip op maat combi...
[USER=23943]@Joh@n ; De standaard DSG setup beviel mij in eerste instantie ook prima. Lekker soepel (en vooral snel) opschakelen. Maar precies voor wat jij zegt heb ik mijn DSG software laten omprogrammeren. Een échte eerste versnelling, niet meer slippend in de tweede versnelling wegrijden…. Hét behoud van je koppeling (en dus je portemonnee). De DSG kan met de software van TVS niet meer verbranden!!
Voor filerijders is aanpassing van de software zowaar een must!
En tja… aangepaste DSG-software klinkt zo saai, dus dan maar meteen een chippie erbij… toch?
[/USER]
Ik ben al om v.w.b. DSG maar moet nog even op "Ja" klikken.
Ik heb hier alleen nog de vraag hoe het zit wanneer ik in de toekomst wel mijn koppelingsplaten e.d moet vervangen. Moet ik na vervanging weer m'n software laten aanpassen of is het dan goed zo voor de rest van de tijd dat ik de auto in bezit heb? Ik weet namelijk echt niet of dit op de één of andere manier van invloed is.