"Groot onderhoud" Scala

Zelfde heb ik ook met me scala, bij 3 dealers offerte opgevraagd voor het onderhoud, 2 reageren nergens op, 1 vraagt 880 euro voor een oliewissel, filters, en remvloeistof en dat noemen dan een long life beurt, wou zelf ook graag een oliewissel voor de DSG en dan kom ik op 1150 uit.
Ga nu een bosch car serivce proberen, zelfde beurt voor onder de 300 euro. Tevens oliewissel voor de DSG voor 110, en laat meteen de DSG software upgraden voor betere werking. (Minder gauw schakelen in lage toeren etc) zou ook erg bevordelijk zijn voor de levensduur van de DSG.

Ga je uiteindelijk toch naar de dealer?

hemi24

Forumguru
Nou mijn Scala is gisteren voor groot onderhoud geweest, 30d km longlife onderhoud incl olieservice bij de Skoda dealer voor net geen 425 euro…
Kunnen we er weer 7 maanden tegenaan! :thumbsup:

Conclusie Daeler Waele rekent het dubbele voor een onderhoudsbeurt. Je zou denken dat de dealers ongeveer de zelfde tarieven hanteren. Of is hier iets anders aan de hand?

hemi24

Forumguru
Misschien is die conclusie iets te kort door de bocht, want volgens mij waren er bij de beurt door Wealer ook nog aanvullende zaken gecalculeerd, zoals vervangen van de bougies en remvloeistof…
Maar dan nog hou je wel een redelijk fors financieel gat over in mijn optiek!

PizzaPieter

Donateur
Als je naar een officiële dealer gaat, maakt het voor garantie toch niets uit of dat in Limburg of Duitsland is?

Ook al zou je t niet bij een officiële dealer laten doen, maar wel volgens fabrieksopgave, dan nog niet (theoretisch) maar dat lijkt in de praktijk wel op weerstand en discussie te leiden waar je mogelijk geen zin in hebt

Bovenaan Onderaan