Groot probleem

Hi allen,

Tijdens een servicebeurt komt de garage er achter dat de kabels naar de bobines aan het verpulveren zijn. Zij wijten dit aan hitte van buitenaf, dus bijvoorbeeld het blok dat te heet is geweest. de bedrading aan de binnenkant (koper etc) is niet verbrand. Het gaat dus enkel om de buitenkant van alle 4 de draden.

Heeft 1 van jullie ervaring met dit gegeven?

Mijn RS gebruikt "geen" olie, nog nooit nodig geweest om bij te vullen. IK rijd er beschaafd mee of gebruik hem op zich normaal. Heb nog nooit 3 uur lang 200 gereden wat bijvoorbeeld een reden zou zijn.. Ik heb de garage gevraagd om met de importeur contact op te nemen want een draadboom kost 1200,- excl.

Hebben jullie andere tips?

Greetz, Dennis

Fabia

† In Memoriam
Dat is balen zeg. Ik hoop dat de importeur je kan helpen, want het een behoorlijk bedrag en daar komt zeker arbeidsloon dan nog overheen.

Dutch4x4

Senior Member
Heb nog nooit 3 uur lang 200 gereden wat bijvoorbeeld een reden zou zijn..

Maar misschien de vorige eigenaar wel?

Hoor trouwens voor het eerst van dit probleem, dus ik kan je helaas niet helpen. Wel even slikken inderdaad, zo'n prijsopgave...

Nou weet je het probleem is dat ik na aanschaf problemen heb gehad van het bekende penbobine-verhaal. Er zijn er toen 2 vervangen. Het is toen niet opgevallen dus moet het gebeurd zijn in mijn tijd...

Ik vind het gewoon idioot. Bij normaal gebruik kan/mag dit toch niet voorkomen? Nou anders maar eventjes afwachten wat de importeur zegt.

De garage had dit nog nooit gezien dus.. jullie?

A

andreg

Is heel vreemd want die kabels kunnen tegen olie en benzine dampen.
Soms willen mensen nog wel eens hun motor schoonspuiten met een hogedrukspuit in combinatie met een ontvettingsmiddel.
Ik zou blijven zeuren totdat ze een coulance regeling doen. Je kan igg je rechtsbijstandverzekering verwittigen over dit misschien dat zij nog iets te melden hebben wat je positie hierin is.

Oké ben weer wat verder. De importeur herkende het niet direct bij Skoda maar wel bij getunde Volkswagens. Ja maar, mijn RS is niet getuned. (wel erg snel maar voor zover ik weet geen chippies)

Via de importeur en garage kan ik nu een verstevigde set bekabeling krijgen speciaal tegen extremere hitte etc voor slechts... €80,-!! Kijk dat helpt. Nu nog het plaatsen onderhandelen.

Greetz, Dennis

specialized

Nieuw lid
Zelf andere bescherming aanbrengen

Goede morgen,

Zoals ik het zo lees zit er ook geen extra isolatiemantel rondom die bobinekabels.
Het is eenvoudig zelf op te lossen. Dit zou ik doen, de kabels een voor een demonteren uit de stekkers en voorzien van krimpkousen(over de reeds verpulverde kabels) en dan uiteindelijk die vier weer bijelkaar binden door bv gewone isolatieband.

Ik ben zelf monteur bij volvo en dit probleem hebben wij ook weleens gehad, en dit is makkelijkste manier!! Een eenvoudige manier en netjes.

groetjes Erik

Hi allen,

Tijdens een servicebeurt komt de garage er achter dat de kabels naar de bobines aan het verpulveren zijn. Zij wijten dit aan hitte van buitenaf, dus bijvoorbeeld het blok dat te heet is geweest. de bedrading aan de binnenkant (koper etc) is niet verbrand. Het gaat dus enkel om de buitenkant van alle 4 de draden.

Heeft 1 van jullie ervaring met dit gegeven?

Mijn RS gebruikt "geen" olie, nog nooit nodig geweest om bij te vullen. IK rijd er beschaafd mee of gebruik hem op zich normaal. Heb nog nooit 3 uur lang 200 gereden wat bijvoorbeeld een reden zou zijn.. Ik heb de garage gevraagd om met de importeur contact op te nemen want een draadboom kost 1200,- excl.

Hebben jullie andere tips?

Greetz, Dennis

Bovenaan Onderaan