Grootlicht vervangen door LED - mogelijk?

Beste forumleden,

Mijn Skoda Scala is uitgerust met standaard LED-verlichting. De dimlichten zijn LED, maar het grootlicht is nog halogeen. Persoonlijk vind ik het mooier als alles LED is. Is het mogelijk om de halogeenlamp voor het grootlicht te vervangen door een LED, zonder al te veel gedoe? Ik heb namelijk gelezen dat het vervangen van halogeenlampen door LED-lampen problemen kan veroorzaken.

Alvast bedankt!
Olivier

Bijlagen

• IMG_6431.jpeg
    IMG_6431.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 18
Bedankt voor je advies! Helaas weet ik niet zeker of de lampen daadwerkelijk geschikt zijn voor mijn auto. Bij zowel Philips als Osram kan ik geen duidelijke informatie vinden. In hun brochures vermelden ze slechts een beperkt aantal modellen, zoals de Citigo en Octavia, maar niets specifiek over de Scala. Hierdoor weet ik ook niet of ik bijvoorbeeld een andere afdekkap, adapterringen, of een weerstand moet aanschaffen, en of dergelijke onderdelen überhaupt beschikbaar zijn voor de Scala. Ik denk dat de meest veilige optie dan de Ultinon Access is van Philips. Deze lijkt werkelijk plug and play, helaas heeft deze een lagere levensduur.

Tees

Donateur
Qua CANbus en adapterringen zou ik me geen zorgen maken, dat zal voor de O3 en de Scala hetzelfde zijn. Of er genoeg ruimte is, dat is vooral de vraag.
Er zijn vast maten of tekeningen te vinden van de Osram of Philips LEDs? Nameten bij de Scala en je hebt een voorlopig antwoord.

Bovenaan Onderaan