Grootse problemen.

ougie

Forumguru
Waarschijnlijk tart ik nu het lot en ga ik grootse problemen tegemoet /forum/images/graemlins/crazy.gif. Het volgende is het geval. Ik plaats dit onderwerp bij O2 omdat ik een O2 heb,,,,en wel een zonder geluidjes of piepjes. Daarom schrijf ik dit maar,,,,omdat ik anders helemaal vereenzaam op dit forum. Mijn vraag is wel, zijn er meer mensen met Skoda's zonder gekke geluiden /forum/images/graemlins/945.gif. Bij welke kilometerstand gaan ze, ook bij mij, zo'n beetje komen. Mijn teller staat op 38000. /forum/images/graemlins/cheer.gif
 

Hoppe

Lid
Bij mij is er nog geen kraakje te horen en ik hoop dat dit zo blijft, ik heb een bloedhekel aan rammeltjes.

OII 8000 KM /forum/images/graemlins/ooo.gif
 

Frankie

Actief lid
Ik heb 1 ding wel geleerd over de O2, die geluidjes krijgen we na verloop van tijd geheid allemaal !!!! Kijk maar eens naar alle berichten hierzo op t forum. Ik denk wel dat de mate waarin en snelheid waarmee sterk afhankelijk kan zijn hoe je met de auto omgaat. Mijn auto b.v. is,los van de eerst paar maandjes toen het nog een troetelkindje was /forum/images/graemlins/smile.gif, veranderd in een simpel werkpaard. Ga er nog steeds daar waar mogelijk voorzichtig mee om, maar ik kan me nu niet meer druk maken om een krasje hier of daar. Daarbij krijg ik de kleinigheden sneller voor mijn kiezen omdat ik relatief veel km/jaar rij.

Ik heb tevens het idee dat Skoda welliswaar een goede en zeer mooie!!! auto heeft gebouwd, maar dat deze wel qua kwaliteits niveau op het randje zit. M.a.w. alles ziet er zeker Audi niveau uit, maar blijft dat ook zo !? Misschien was de Skoda rijder tot het tijdperk O2 iets minder veeleisend ? Steeds en steeds meer leaserijders tegenwoordig met veel meer km's dan het particulier verkeer. Misschien was het gros van de O1 rijders blij dat ze een auto hadden die technisch gelijk was aan de Golf4 en maakte het minder uit of deze sneller sleet (al dan niet dan de vergelijkbare Golf). Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat O1 rijders er niet om zouden geven als ze in rammelbak rijden. Het probleem is, doordat Skoda een auto heeft gemaakt die er, op het eerst gezicht, uitziet als op Audi niveau en bijna 100% VAG techniek is de mensen dan ook verwachten dat de auto zich zo zal "gedragen".

MAAR, ik ben nog steeds rete-blij met mijn O2:) Uiteraard moeten de volgende puntjes er nog eens uit:

- scheef stuur
- kloppen climatronic
- slechte onvangst Stream
- koelvloeistof verbruik, is domweg niet normaal
- krakende wielophanging (en bij niet alleen als t koud is of de eerste paar drempels)
- krakende deurrubbers
- Klemmen van linkervoorportierruit:) Die piept enorm als ik het laatste stukkie dichtdoe.
- slijtage aan stuur en schakelpookknop
- windgeruis aan linkerachterportierruitje
 

Mark

Banned
Nu met een dikke 3000km nog geen rammels in de auto.
Nu word de wagen wel met respect behandeld maar het komt toch voor dat er een zandpad of een ardens zijbaantje stevig word bereden.
Kwaliteit/afwerking vind ik wel goed, maar heb toch ook een paar minpuntjes;
-Achterklep gaat met een dreun dicht.
-Zetels worden rap vuil.
-Bij regenweer loopt het water van de voorruit over de zijruiten.
-Spiegels rap vuil (opgelost door een doos doekjes in de auto te hebben)
Maar tot op heden zeker geen spijt van mijn aankoop.
 

Remco28

Actief lid
Ik denk dat je in elke auto wel wat hoort zelfs in een audi.
Het materiaal moet toch kunnen bewegen om de trillingen en de bewegingen van het materiaal op te vangen.
Ik vind mijn auto nog steeds(afgezien van de kraak in de rechterdeur van het kaartenvak) stil.
En het dahboard vind ik mooier trouwens dan van de a4.
Ik ken iemand en die heeft een a3,ook niet vrij van

geluidjes.
 

blacktdi

Actief lid
Na 6000km kan ik nog niet zeggen dat er echt rammeltjes en kraakjes zijn. Heel soms hoor ik inderdaad een kraakje bij het rechter portier. Voor de rest een prima auto. De golf die ik hiervoor had was wel totaal kraakvrij, ook na 150000 km. Met die Golf werd ik alleen doodziek van die slappe voor wiel ophanging. Daar heeft de skoda weer totaal geen last van. Oh ja, wat ik wel hoor is de veiligheids gordel van de passasier als die niet gebruikt word. Die slaat dan wel eens tegen de binnenkant van de deursteil aan. /forum/images/graemlins/489.gif
 

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Oh ja, wat ik wel hoor is de veiligheids gordel van de passasier als die niet gebruikt word. Die slaat dan wel eens tegen de binnenkant van de deursteil aan. /forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]

Ja, precies, viel me vandaag gelijk op, zeeeeeer irritant, maar eenvoudig op te lossen: druk het gordelijzerding zo hoog mogelijk vast aan de deurstijl, hij blijft dan vastklemmen en slaat niet meer tegen de deurstijl aan!
 

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik denk dat je in elke auto wel wat hoort zelfs in een audi.

[/ QUOTE ]

Heb 3 jaar fors in een A4 gereden en ik moet je zeggen dat ik echt geen enkele kraakje heb gehoord.
 

Dutch4x4

Senior Member
Ter vergelijking: op mijn O1 staat nu 70k en ik heb geen enkel kraakje of rammeltje.

Laatst dacht ik dat ik een rammel had, was het de carkit. Daarna een paar weken geleden een kraakje - voor 't eerst - maar dat is vanzelf weer weggegaan!
 
Ik heb alleen de krakende schokbrekers en zit alweer op de 51k. Voor de rest niets aan de hand. Ik denk juist dat ze met de O2 een hoogwaardig produkt hebben gemaakt. Het blijft mechanica, z'n auto, dus ik snap niet dat mensen wakker liggen van enkele kraakjes die een dealer er meestal vrij snel weer uit heeft. Misschien komt het wel dat ik een tijdje in Franse auto's heb gereden want die dingen rammelen al wanneer ze net nieuw zijn.
 
Ook hier alleen de krakende schokbrekers...de eerste paar kilometers.
Vandaag auto weer eens van binnen schoongemaakt, valt me toch op dat sommige delen van 't interieur best krasgevoelig zijn. Ik dacht toch dat ik vrij zuinig met de auto omging. Overigens lang niet zo erg als de Megane die ik een paar maanden heb gereden, daar kon je met een zakdoek al krassen mee maken !
 

Ron

Lid
Ben ook van plan binnenkort een O2 aan te schaffen want ik vind het een erg mooie auto. Maar als ik puur naar kwalitatieve aspecten kijk en mijn eigen ervaringen met mijn huidige O1 bekijk dan kan de O2 niet beter worden.

Heb nu na 3.5 jaar 88000 op de teller. Twee beurten gehad en dus bijna toe aan de derde. Naast deze beurten 2 nieuwe banden en nieuwe ruitenwissers. Voor de rest heeft hij nooit een storing of welke reparatie dan ook gehad. Piepjes en kraakjes al helemaal niet. En ik weet met een Opel verleden echt wel wat piepjes en kraakjes zijn.
 

Fabia

† In Memoriam
In mijn vorige Fabia (bouwjaar 2001) had ik toch best wel last van kraakje en piepjes. De meeste werden netjes opgelost door de dealer, maar een aantal bleven toch hardnekkig kraken. Zo kraakte het opendak ondanks dat het mechaniek gesmeerd was. Mijn huidige Fabia is nog steeds rammelvrij, alleen kraakt de bestuurderstoel. Daar moet ik nog ff mee terug naar de dealer. Voor mijn gevoel zit mijn nieuwe Fabia toch weer wat beter in elkaar dan mijn oude.
 

Dutch

Actief lid
Het meest storende van de O2 vind ik het windgeruis bij de spiegels. Zeker als het, net als vandaag, hard waait, dan geeft dat een hoop lawaai. Voor de rest is het een prima auto!
 

Reizende

Actief lid
Ik heb natuurlijk nog maar erg weinig km gedraaid (4500km, 3 wken oud). Ik ervaar de auto kwalitatief als erg goed, en zeker een stap hoger als de Toledo die ik hiervoor had. En met die Toledo heb ik al niks van rammeltjes of ellende meegemaakt..Als ik alles bekijk verwacht ik geen ellende, maar ja je weet maar nooit.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
MAAR, ik ben nog steeds rete-blij met mijn O2:) Uiteraard moeten de volgende puntjes er nog eens uit:


- Klemmen van linkervoorportierruit:) Die piept enorm als ik het laatste stukkie dichtdoe.


[/ QUOTE ]

Dat is niet het klemmen maar dat zijn de wieletjes in de deuren waar er een kabel overloopt om de ruiten te openen en te sluiten. Deze zijn niet genoeg ingevet bij aflevering waardoor ze na verloop van tijd gaan piepen, zeker bij de laatste stukjes open of dicht. Dealer heeft het voorlopig verholpen en als het terugkomt bestelt ie gewoon nieuwe wieletjes die hij van te voren goed zal invetten voor hij ze plaatst....
 

Exciter

Administrator
Misschien ben ik een beetje anders of zo, dan kan best, maar waar gaat dit over?

Een auto zonder bijgeluiden, hi hi hi, laat mij niet lachen. Nee, dat bestaat toch echt niet...

En hoe moderner, deste meer kans, want ze bestaan uit steeds meer onderdeelen, die tegen elkaar aan zitten. En het blijft onder krachten werken (versnelling, afremming, bochtenwerk, hobbels, torsie, noem het maar op), wie dit helemaal stil krijgt, is een topper.

Zelfs een Daimler, waar ik eens in reed, liet van zich horen.

Jongens, kom nou eens met iets boeiends...
 
Bovenaan Onderaan