grote beurt bij laag kilometeraantal

Constant

Erelid
Nee, ik vertrouw erop mijn dealer dat de grote beurt conform Skoda voorschrift heeft plaatsgevonden. Uitsplitsing zegt ook niet alles. De prijs was conform brochure.

Erik_NL

Forumguru
Ik begrijp niet dat skoda landelijk één lijn trekt. Ik vind dat een grote beurt bij een skoda garage in groningen hetzelfde moet inhouden als bij een skoda garage in limburg.
ook ik vraag me langzamerhand af:

is het op dit forum zo weinig bekend dat Škoda Nederland al een paar jaar vaste prijzen opgeeft voor Kleine beurt, Grote beurt, Jaarbeurt en Longlife-beurten, volgens de fabrieksrichtlijnen uit te voeren?
Wat er bij die beurten is inbegrepen valt af te checken bij Škoda Nederland.

De meest recente folder waarin vaste onderhoudsprijzen staan beschreven is die van de Škoda Wintercheckdag. "Simply clever" :xyxthumbs:

joergarms

Senior Member
Sowieso qua het wisselen van remvloeistof, grote onzin!!
Het verhaal dat het zou gaan koken bij de eerste noodstop, onzin!!
Remvloeistof trekt in de loop der jaren, en dan bedoel ik heel veel jaren, inderdaad wat vocht aan, vocht gaat koken, veroorzaakt dan bellen en dan krijg je fading.
Maar dat het risico zo hoog is als de dealers je willen laten geloven, no way.
Ik ben zelf automonteur geweest, en weet dus precies hoe het in elkaar steekt.
Motorolie daarentegen zou ik wel op de voorgeschreven termijn verversen, niet zozeer qua kilometers, maar wel als het er een jaar in zit.
Een luchtfilter daarentegen weer NIET, zolang de motor niet draait, vervuild het filter ook niet, en verder veroudert filtermateriaal niet.
Van weinig rijden, verouderen je banden juist wel snel, dat zijn dingen om goed na te kijken.

Ik zou eens goed met de dealer overleggen, neem desnoods een kundig iemand mee om het verhaal en voorstel van de dealer te staven.
Mij lijkt dat zo'n jaarbeurt ook al heel wat goedmaakt.

Bovenaan Onderaan