Grote onderhoudsbeurt

OuweHippie

Senior Member
Eind Maart gaat mijn YETI ook naar de dealer voor de 2e beurt. (ca. 24.500 km) (eerste was na 1 jaar)

Remolie zal worden vervangen en een filter voor binnen. (pollenfilter?)

Eigenlijk alleen problemen gehad met een sleutel en met de sloten. Geen olieverbruik. Ruitenwissers vorige week zelf al moeten vervangen.

Ron_2

Senior Member
Er bestaat een remvloeistof DOT5 (siliconen), die niet hygroscopisch is en nooit ververst hoeft te worden. Tast ook geen lak aan.
Het is alleen niet mengbaar met de andere soorten en alleen toe te passen in een nieuw remsysteem waar nog nooit remvloeistof van de andere DOT's in gezeten heeft.
Voor een nieuwe auto zou je met DOT5 levenslang van al het gezeur (en risico 's) af zijn. Een eventuele meerprijs wordt dik gecompenseerd als alle vervangingen achterwege kunnen blijven.

70.000 km beurtje gehad, ben er weer voor twee jaar vanaf. Longlife beurt, computer uitlezen, computer resetten, olie, interieurfilter, carterontuchting (was klepje van defect), remolie en bougies. Dit alles voor € 505,-.

EdK

Forumguru
70K beurt ??
bedoel je geen 60K ?

Maar zie wel dat ze remolie meteen hebben meegepakt en is officieel een onderhoud buiten de 30 / 60K beurt om
Maw apart voor terug volgens onderhoudsboekje van mijn Yeti 1 tenmiste ( Yeti 1 met nog die mooie ronde DLR verlichting.......)

Cordoba

Forumguru
Bij mijn Yeti is laatst de grote onderhoudsbeurt uitgevoerd (auto is nu 2 jaar oud op QG1)
De remvloeistof is echter niet vervangen terwijl dit wel zou moeten volgens zowel onderhoudsboekje als instructieboekje.
Is dit wellicht niet meer elke 2 jaar nodig? Is het bij iemand anders wel gedaan bij de 1e grote beurt?

Volgens mij is het voor VAG een aantal jaren terug veranderd: voor een nieuwe auto vervangen van remvloeistof na 3 jaar, en vervolgens elke 2 jaar, dat is bij mijn weten de huidige richtlijn voor de totale Vaggroep.

Joske

Forumguru
ze bekijken de remvloeistof (lees: hoeveel water er in zit) en ifv daarvan verversen ze al dan niet..

Cordoba

Forumguru
Zoiets begreep ik al tijdens onze laatste ontmoeting @Joske , maar volgens mij is dat in Nederlandse garages zeer ongebruikelijk, en wordt vaak gewoon de kalender gebruikt om de noodzaak te bepalen.

EdK

Forumguru
Hier is het simpelweg periodiek ingepland dat het na de 60K , dus lees na je 2e beurt je weer eens terug komt voor alleen de remvloeistof
Gelukkig heb ik een dealer die meedenkt en het voorstelt om het met een grote beurt ervoor mee te pakken...

Dan ben ik verkeerd.. Dacht dat in ander topic gelezen te hebben. :bloos:
weet al wat je bedoeld.....denk ik......heb tot voor een dikke week terug een prius gehad, die heeft een cvt, doordat ik nu redelijk veel met mijn octavia bezig ben reageerde ik ergens op en meldde dat in de prius de dsg wel erg hard jankt........

Bovenaan Onderaan