Het is alle opzichten geen goede keuze om grotere / bredere banden te gebruiken onder Nederlandse omstandigheden. Een Lagere band levert minder comfort op en de al eerder genoemde gevolgen, maar nog kwalijker zijn de gevolgen van een bredere band, zeker in de winter. Een bredere band levert veel minder druk per cm2 op en in winterse omstandigheden wil je juist een smalle band hebben. Meer druk per cm2 =in de meeste winterse omstandigheden: meer grip. Ik werk dagelijks als rijvaardigheids (o.a. Antislip) instructeur op diverse testbanen en kan je vertellen dat ik uit ervaring spreek. Brede banden leveren alleen voordelen bij optimaal droge omstandigheden. En wanneer hebben we de meeste problemen op de weg met grip? Juist. De smalle band is comfortabeler, stabieler, goedkoper , goedkoper in verbruik en bovenal: veiliger! Ik heb ook een Fiat Panda 34 uit 1986 op 135mm brede Snowtracks en geen enkele auto kan me bijhouden in gladde omstandigheden!! Ik verheug me zeer op mijn Citigo met 165 mm Michelin Alpin4 .....