H4 of H7

Fabia

† In Memoriam
Toch grappig om te lezen wat een simpele vraag voor discussie kan uitlokken. Ik heb voor mijn Fabje Bosch Autolampenset H4 Plus +90, Doppelbox besteld en wilde daarvoor de juiste "maat" weten.

turboturbo

Forumguru
Ik zit hier ook vaak zo mee te kloten - ik kan het maar niet onthouden.
Dus heb ik het maar opgeschreven in het instructieboekje en die pagina op de foto gezet voor mezelf.... ;)

floyd2

Forumguru
Volgens mij is het bij de meeste voertuigen zo:

Wanneer je dimlicht aanhebt en je trekt het hendel naar je toe (seinen) licht de 2e draad op samen met de 1e,
Wanneer je het hendel van je af duwt (groot licht, vaste hendelstand) gaat alleen de grootlicht draad branden.
Wanneer je het hendel naar je toetrekt, terwijl het dimlicht uit is, gaat ook alleen het grootlicht draadje branden.

Zo is ie inderdaad.
Als de spiralen voor langere tijd allebei branden verbraad de lamp zo'n 120watt waar het aanwezige kunststof meestal niet erg goed tegen kan vanwege de extra warmte.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb nu Bosch Plus 90 H4's in mijn koplampen zitten en dat is een behoorlijke verbetering tov de oude originele lampen.Veel meer licht en ook een stuk witter.

Fabia

† In Memoriam
Nu ik de Bosch Plus als dimlichten heb valt me op dat de stadslichten er naast wel erg geelig schijnen. Wie weet waarmee ik die kan vervangen? En welke lampen moet ik gebruiken voor mijn kentekenplaat achter?

Fabia

† In Memoriam
Dankje, ik bedoelde eigenlijk wel merk. Ik neem aan dat meer forumleden hun lampen vervangen hebben door wittere exemplaren.

turboturbo

Forumguru
Nu ik de Bosch Plus als dimlichten heb valt me op dat de stadslichten er naast wel erg geelig schijnen. Wie weet waarmee ik die kan vervangen?
Ik heb deze klaar liggen om erin te steken:
http://www.amazon.de/gp/product/B003JY81T6

Bovenaan Onderaan