H7 halogeen vervangen voor LED

1983jeroen

Forumguru
Dat had ik ook al bedacht. Kan in de Amundsen wel DRL uitzetten, maar dat is alleen voor overdag. Met dimlicht gaan ze alsnog aan.
 
Weet iemand hoe ik de H15 DRL kan uit programmeren met OBD11 op de pre-FL? Ik blijf het geen gezicht vinden die halogeen H15 lampen naast de Osram H7 LED’s :(.
 

1983jeroen

Forumguru
Als je mijn link opent, staat daar het antwoord.

Er zijn best verschillen in de "geligheid" van de O3 FL DRL's. Ik vond de mijne echt te geel naast de witte leds.

Daarom heb ik later de DRL/stadslichten uit geprogrammeerd wanneer dimlicht wordt gevoerd.
Hoe heb je deze uit geprogrammeerd?

Overdag branden ze dus wel gewoon?
 

Slider

Forumguru
Dat had ik ook al bedacht. Kan in de Amundsen wel DRL uitzetten, maar dat is alleen voor overdag. Met dimlicht gaan ze alsnog aan.
Omdat het naast DRL ook stadslicht functie doet en dus gaan ze vanzelf aan.

@Raoul Esman Ik weet niet hoe OBD11 werkt, alleen VCDS.
Als ze branden naast je dimlicht, hebben ze waarschijnlijk ook stadslicht functie (naast DRL functie), zoals de FL dat heeft.

Maar wat ik heb gedaan is bij mijn O3 FL:
Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion A 4,Standlicht allgemein (Schlusslicht: Positionslicht: Begrenzungslicht)
Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion B 4,Parklicht links (beidseitiges Parklicht aktiviert li & re) ,16
Leuchte4TFL LB4-Dimmwert AB 4,127
Die Standlicht allgemein is de functie die werkt naast je dimlicht. Ik heb het simpelste gedaan, die Dimmwert AB naar 0 gezet. Dan is je Parklicht ook uit, maar die heb ik in mijn hele leven nog nooit gebruikt. Vermoed dat Funktion A naar Not Aktive zetten ook werkt.
En dan voor Leuchte 5TFL hetzelfde doen.

Verder heeft het bij mij standaard als functies ook nog:
Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion C 4,Coming Home oder Leaving Home aktiv
Leuchte4TFL LB4-Lichtfunktion E 4,Daytime running lamps

Aangezien Lichtfunktions C en E hoger (belangrijker) zijn dan A en B, over-rulen die altijd en blijven die werken. Tevens hebben die eigen Dimmwerts (CD en EF) en dus geen last van Dimmwert AB aanpassing.

Wellicht kan je deze info vertalen naar OBD11 voor jezelf.

Of je vervangt die H15 voor LED? pre-FL kan je tenminste DRL's vervangen, op de FL helaas niet mogelijk. Daarom heb ik ze uit geprogrammeerd alleen bij dimlicht.


@1983jeroen Nu heb ik DRL leds in auto stand, stadslichten in de Stadslicht schakelaar stand en bij dimlicht geen DRL/Stadslicht leds bij zowel schakelaar als Auto dimlicht (beide roepen zelfde functie aan)

Als je het idee er achter door hebt hoe dit werkt, kan je van alles aanpassen. Zoals dat ik mijn witte mistlampen allerlei functies en dimwaardes had gegeven. Had de normale DRL's van functies ontdaan en die aan de mistlampen dit gegeven:

Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion A 12,Daytime running lamps
Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion C 12,Standlicht allgemein (Schlusslicht: Positionslicht: Begrenzungslicht)
Leuchte12NL LB45-Lichtfunktion E 12,Nebellicht links
Leuchte12NL LB45-Dimmwert AB 12,40
Leuchte12NL LB45-Dimmwert CD 12,20
Leuchte12NL LB45-Dimmwert EF 12,127

EF > CD > AB
Nebelicht gaat boven alles, zijn immers mistlampen. Max felheid 127.
Dan Standlicht, als stadslicht functie naast dimlicht (zie de foto van eerder). Dimwaarde 20 zodat niemand er last van heeft.
Als laagste DRL functie met dimwaarde 40.

Dit laatste heb ik trouwens van het weekend terug gedraaid naar stock instellingen. Heb geen zin met een buitenlandse agent hier over te moeten discussiëren op vakantie haha.
 
Bovenaan Onderaan