H7 projector koplampen aanpassen naar xenon

micky

Forumguru
Het licht (de lampen) op zich richt zich niet zozeer meer op de rechterberm, maar gewoon rechtuit, aan de rechterkant gaat (staat) het alleen hoger (lees: wordt minder afgebogen door de spiegel/reflector naar beneden) omdat het daar geen tegemoetkomer verblindt, dat is dus de knik die je ziet op een muur. echter voor de huidige AFS Xenon en LED koplampen is het niet meer zo simpel, de lampen dansen onder het rijden alle kanten op, overal waar ze licht "mogen" schijnen ze naar toe, dus soms beide meer naar rechts, of links, soms beide naar buiten of juist scheel naar binnen, daarom schijnen de xenon koplampen
op een O3 mee in de bocht.

Beetje off topic maar:

Hier een leuke link naar de uitleg van LED bij Audi:
en onderstaand een foto waar je dus ziet dat aan de onderkant het lichtbeeld gelijk is en dat het aan de rechterkant meer omhoog gaat schijnen door de knik (verandering in het lichtbeeld) lichtbeeld.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
@mickey, we bedoelen hetzelfde, namelijk dat de rechterkant over een veel grotere afstand door het dimlicht wordt aangestraald dan de linkerkant, terwijl grootlicht dit onderscheid niet maakt.
 

niek

Lid
Interessant topic. Ik heb zelf een Roomster uit 2007 en inderdaad is de verlichting ruk. Ik heb verschillende premium merken geprobeerd, die zelfs 100% meer lichtopbrengst beloven. Maar uiteindelijk is en blijft het gewoon echt belabberd. Ombouwen naar Xenon via een aftermarket-setje heb ik vaak over getwijfeld, maar ik durfde het gewoon niet aan. Ik rij toch altijd een 35 K per jaar en zie de aftermarketsetjes steeds meer op de weg, en vaak heb je na een dergelijke ervaring gelijk lasogen zo verblindend zijn ze.
 
Mmm, balen van je verlichting @niek. Ben niet de enige dus....

De kogel is door de kerk, het wordt deze set:
http://www.france-xenon.com/fr/kit-xenon-voiture/707-h7-4300-k-luxe-xpu-performance-35w-voiture.html

Niet het goedkoopste maar ze geven een onbeperkte garantie op de voorschakelunit en een jaar op de lampen.
Ook schijnen deze lampen extra licht te geven doordat ze technischer iets mooier in elkaar zitten.
En de voornaamste reden: de ruitenwisser motor gaat er niet aan. Vooral Golfjes schijnen hier nog wel eens last van te hebben. Dus aangezien het van dezelfde fabrikant komt wil ik geen risico lopen. En een ruitenwissermotor vele malen duurder is dan een aftermarket xenon setje.

@Noord26, Lince heeft geen setjes meer op voorraad voor de projector lamp.

Trouwens, na het hele Fabia Xenon topic doorgespit te hebben meen ik gelezen te hebben dat je 50W lampen in een 35W 'module' gestopt hebt zodat de lampen minder snel doorbranden?

- Ervaar je nu ook meer licht vergeleken met de 35W?
- Help je je voorschakelunit zo niet naar de knoppen omdat die extra hard moet werken om het gevraagde vermogen te leveren?
 
Bovenaan Onderaan