Haai!

Luke

Forumguru
beste Forummers,

Ik ben Luk uit het Antwerpse (B) en rij sinds 2002 met een '97-er Citroën ZX break. Atmosferische 1.9D, 68PK. De lijdensweg van 0-100 duurt een mind-dazzling 19seconden :923: (de eerste en laatste keer dat ik dat heb geprobeerd was de baan te kort...of het lag misschien aan mijn schakelwerk :-)) en er staan momenteel 270.000kms op de teller. Veel opties heeft 'm niet; grafietgrijze metaalkleur, vooraan mistlichten, centrale vergrendeling met afstandbediening en een Alpine radio met module die uitkomt in het handschoenkastje om mijn Ipod op aan te sluiten. :rockon:

De wagen heb ik indertijd overgekocht van m'n vader en hij heeft me sindsdien nooit in de steek gelaten. Ik heb er dan ook héél erg veel plezier aan beleefd. Zowel 's morgens in de vroege uurtjes wanneer ik bijna moederziel alleen over de zwakverlichtte autosnelweg richting Brussel cruise als op reis naar Le Midi tot en met tripjes naar Zoutelande, de belgische Ardennen etc met fietsen op het dak en koffer tot de nok volgepakt.

:bye:Het doet me dan ook een beetje pijn dat ik weldra afscheid zal moeten nemen van dit zwevend tapijt. Temeer ook omdat ik hiermee heb leren rijden. Maar het is nu wel tijd voor een iets luxueuzere, veiligere, grotere, krachtigere en zuinigere wagen. Ik hou wel van auto's en daarom was de keuze moeilijk. Dat 't een break moest zijn en liefst 'n middenklasser, dat stond vast. Na veel testrijden, wikken en wegen en natuurlijk enkele offertes, heb ik dan mijne krabbel gezet voor een Skoda Octavia Combi Greenline 1.6TDI.
Brilliant silver langs buiten, dynamic silver vanbinnen. :blush:
De levertermijn bedraagt 8weken... Dus het aftellen is begonnen!!

bluskabouter

Forumguru
luke:

welkom op dit gezellige forum.
wachten duurt lang,
heb vanaf 6-10-2009 tot 05-01-2010 moetn wachten op onze fabia II combi, 1.4 16v tour.
veel lees plezier en veilige kilometers toegewenst.

bluskabouter

cvegreen

Forumguru
Wekom hier op het forum , denk wel dat je je skoda gewend zal komen . Mijn vorige grote liefde was ook citroen en nu nog meer fan van skoda als van citroen . Mijn vrouw heeft een jumpy , dus nog steeds een beetje citroen hier

Luke

Forumguru
Dank je voor de leuke reacties!

Hier enkele fotootjes van mijn huidige steun en toeverlaat :grin:.

Bijlagen

• HPIM2099.JPG
    HPIM2099.JPG
    69,8 KB · Weergaven: 84
  • HPIM2098.JPG
    HPIM2098.JPG
    62,4 KB · Weergaven: 85

Gieliovd

Forumguru
Welkom Luke!

Mooi verhaal maar ga jij even je mond wassen en je topic opruimen, Citroentjes op een Skoda forum?????

;)

Luke

Forumguru
Thanx voor de leuke reacties :473:

@Gieliovd; Citroenfris is een deugd! Niets dat zo lekker en fris is in de keuken, in de badkamer, overal!!
Dus zeker in het Skodaforum :bye:.

En ja, 't tellen is eigenlijk heel vervelend. Dit is de eerste nieuwe auto die ik zelf aankoop en 8weken wachten valt me toch wel zwaar. Ik probeer er niet aan te denken en hoop dan dat de tijd sneller gaat. Maar je komt ze overal tegen op straat!!! :1761:

Pendragon

Donateur
Welkom Luk op dit forum. Je zult geen spijt hebben van je Skoda. Het zijn echt uitstekende auto's waar je jaren plezier van hebt.

Luke

Forumguru
Pfff, 4 weken voorbij.
Amaj die mensen die hier in Europa een gans jaar op hun Nissan GTR moeten wachten!!! :smiley29:

LenK

Forumguru
Lekker duurt het langst
grin.gif

Luke

Forumguru
Joepla! De Octavia is er.:rockon:
Heb vandaag maar ineens 100km gereden kwestie van elkaar beetje te leren kennen...
...Wat een heerlijke wagen!! :1761:

en wat een mooie klank komt er uit die boxjes:680:

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    26,3 KB · Weergaven: 79

Luke

Forumguru
Trouwens, vandaag ettelijke rondpunten en -tjes gedaan in 3e. Geen probleem! Bij aanvang had ik na tanken een range van 600km. Dat was effe slikken! Ondertussen heb ik na een gemixte rit van snelweg en kleinere banen een range van 980km!! :yeah:

Luke

Forumguru
Nog vergeten ; linkje naar wat meer info en foto's. :winkie:

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=10493

De wagen bevalt me zeer. Heel erg praktisch, ruim, mooi, zuinig, snel genoeg... écht de max!
Alleen is de functie "dagrijverlichting" niet geactiveerd, denk ik.
In het handboek heb ik de instructies opgevolgd en ook een biepje gehoord, dus instellingen zijn onthouden, maar nog steeds branden die buitenste lichtjes naast het mistlicht.

Waarschijnlijk naar de dealer om via de vagcom deze functie te activeren?

Bovenaan Onderaan