Haai!

Luke

Forumguru
Dank voor reacties :xyxthumbs:.

Eerste 1000+ kms zitten erop. Overwegend snelweg gereden. Het gemiddelde verbruik volgens de BC zit op 5.2l/100km. Range bedraagt na 2e tankbeurt nu een 1200km. Op naar zuiniger! :tongue:
Ook al eens beetje sneller gereden dan 120... Wat rijdt die wagen zalig strak! Echt een fijne ervaring.
 

Luke

Forumguru
75000 kilometers ondertussen. :super:
Verbruik 4.8à4.9L/100km. Maximum autonomie is tot hiertoe 1275km met 1 tank. Minimum olieverbruik. Na 15000km geen verschil te zien met oorspronkelijke oliepeil. 2kraakjes gehad (dash en rechtervoorportier) en die zijn weggewerkt door de garage. Matjes vervangen want chauffeursmatje is al door en door versleten. Isolatie onder carter vervangen want half opgevreten door marter of zulks gedierte. Momenteel 1issue: linkersteun van de bestuurdersstoel buigt naar binnen toe. Bizar.
Verdict: zeer tevreden van de wagen.
 

Luke

Forumguru
Ondertussen meer dan 120k op de teller.
Nog steeds tevreden van de wagen ware het niet dat ik de koeling van de EGR-klep heb moeten laten vervangen. Kostte me 700€ maar kreeg 121€ tussenkomst van de invoerder.
Soms hier en daar een kraakje gehad maar dat is telkens wel opgelost. Ook al vrij veel lichtjes moeten vervangen (H7) maar dat blijkt normaal te zijn met de coming- en leaving homefunctie.
En ook een ander gekend probleem bij VAG zijn de rubbers van de voorste torsiebar die kraken bij vochtig/koud weer.
Verder lage onderhouds- en verbruikskosten.

Ik hoop 300k te kunnen rijden met de Octavia en dan zou ik wel de nieuwe willen. :bye:
 

Luke

Forumguru
Ondertussen aan 220000km. Geen problemen meer gehad sinds de koeling van de EGR-klep. Rubbers kraken nog steeds in de winter, setje veren doet kofferklep prima opengaan, maar de gasdempers werken wat minder in de (alweer) winter.
Happy Skodadriver!
 

Luke

Forumguru
Bedankt voor de toffe reacties!
Maar Joske toch, ik weet het, ik ben niet echt het meest actieve forumlid (dat is eigenlijk ook normaal als alles in orde is met de wagen, dan zoek je niet naar oplossingen voor problemen :) ) maar ben je je medeBelg al vergeten hier?? :wavecry:

Ik kan wel ineens melden dat mijn vrouw ondertussen ook een nieuwe wagen heeft gekocht. Een vijfdeurs is tegenwoordig iets praktischer dan de driedeurs Lancia Y 1.2 waarmee ze 16jaar heeft rondgereden! Wij natúúrlijk gaan kijken naar de Fabia! Ermee gereden, ook met de Rapid Spaceback. Beide fijne wagens.
Maar er is iets heel bizars gebeurd; bij het vergelijken van de koffer kwam de gewone Fabia nipt te kort ten opzicht van... ...de Seat Ibiza!
Ik weet het, klinkt ongelooflijk maar onze buggy gaat níet in de koffer van de Fabia en wél in de koffer van de Ibiza.
Nochtans claimt Skoda toch de grootste te zijn! :lezen:

Het heeft natuurlijk alles te maken met de vorm van de twee koffers. Uiteindelijk zijn de twee auto's vergelijkbaar maar beviel mijn vrouw bovendien de stijl van de Ibiza iets meer.
Dus geen tweede Skoda hier ten huize. Maar wel VAG-stuff. En dàt net voor het dieselgate. Ik hoop maar dat ik niet belazerd ben!!
Ben benieuwd hoe de nieuwe 1.0 driecilinder benzinemotor met 95PK zich op langere termijn gaat gedragen in de Ibiza!!

Over het dieselgate nog dit; ik ben bij de gelukkigen met mijn 1.6CR TDI van 2010. Ik heb een brief gekregen waarin staat dat men mij op de hoogte gaat houden maar voorlopig is het stil daaromtrent.
Ook goed. Auto rijdt keurig en tot hiertoe geen problemen bij de keuring gehad haha :maakmegek:
 

Joske

Forumguru
Maar Joske toch, ik weet het, ik ben niet echt het meest actieve forumlid (dat is eigenlijk ook normaal als alles in orde is met de wagen, dan zoek je niet naar oplossingen voor problemen :) ) maar ben je je medeBelg al vergeten hier??
neen hoor! maar voor de volledigheid om zowat elke meet-en greet hier op het forum te verwelkomen heb ik je toch welkom geheten ;) :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Luke

Luke

Forumguru
Even een kleine update uitvoeren. :troost:

Na de Citroën kwam de Octavia.
En na de Octavia kwam... :cheer::cheer::cheer:

20180124_115020.jpg

Hopelijk gaat deze O3 FL combi ook 300.000km mee zoals de O2 FL combi.
Alleszins een heel erg prettige machine, moet ik zeggen!
Zelfs met 17" toch netjes comfortabel, en natuurlijk lekker ruim en degelijk afgewerkt.
De benzinetank is iets kleiner, dus +1200km/tankbeurt zal er niet meer inzitten zoals bij de 1.6TDI, vrees ik, maar goed. De keuze voor benzine hebben we aan vadertje staat te danken. We zullen zien hoever we geraken eens de motor is ingereden.
 
Bovenaan Onderaan