Bedankt voor de toffe reacties!
Maar Joske toch, ik weet het, ik ben niet echt het meest actieve forumlid (dat is eigenlijk ook normaal als alles in orde is met de wagen, dan zoek je niet naar oplossingen voor problemen
) maar ben je je medeBelg al vergeten hier??
Ik kan wel ineens melden dat mijn vrouw ondertussen ook een nieuwe wagen heeft gekocht. Een vijfdeurs is tegenwoordig iets praktischer dan de driedeurs Lancia Y 1.2 waarmee ze 16jaar heeft rondgereden! Wij natúúrlijk gaan kijken naar de Fabia! Ermee gereden, ook met de Rapid Spaceback. Beide fijne wagens.
Maar er is iets heel bizars gebeurd; bij het vergelijken van de koffer kwam de gewone Fabia nipt te kort ten opzicht van... ...de Seat Ibiza!
Ik weet het, klinkt ongelooflijk maar onze buggy gaat níet in de koffer van de Fabia en wél in de koffer van de Ibiza.
Nochtans claimt Skoda toch de grootste te zijn!
Het heeft natuurlijk alles te maken met de vorm van de twee koffers. Uiteindelijk zijn de twee auto's vergelijkbaar maar beviel mijn vrouw bovendien de stijl van de Ibiza iets meer.
Dus geen tweede Skoda hier ten huize. Maar wel VAG-stuff. En dàt net voor het dieselgate. Ik hoop maar dat ik niet belazerd ben!!
Ben benieuwd hoe de nieuwe 1.0 driecilinder benzinemotor met 95PK zich op langere termijn gaat gedragen in de Ibiza!!
Over het dieselgate nog dit; ik ben bij de gelukkigen met mijn 1.6CR TDI van 2010. Ik heb een brief gekregen waarin staat dat men mij op de hoogte gaat houden maar voorlopig is het stil daaromtrent.
Ook goed. Auto rijdt keurig en tot hiertoe geen problemen bij de keuring gehad haha