rick76
Actief lid
Na 3 jaar rijden met een passat variant 1.4 tsi uit 2009 begonnen de eerste problemen wat opliep tot extreem dure problemen. DSG-bak storing, veel olieverbruik en nog meer onkosten. Mijn vrouw was het zat en gaf de opdracht om een andere auto te zoeken. Zij was nu aan de beurt om het model uit te kiezen. Ze gaf aan dat ze graag een SUV wilde. Na lang zoeken en veel wikken en wegen uitgekomen op een Honda CR-V uit 2008. 2008 was wel een dingetje. Ik rij er nu al weer 3 jaar mee rond. Hij rijdt nog als de beste en op de beurten na geen onkosten gehad.
Nu begint het toch weer te kriebelen. Nu komt mijn vriend met het idee om zijn superb volgend jaar over te nemen vanuit de lease. Hij rijdt nu de superb 1.6 tdi champs elysee uit augustus 2015. Volgend jaar zal er plus minus 125.000 km op staan. Hij heeft ook nog extra opties zoals leren bekleding, 18 inch velgen etc etc.
Volgens mijn vriend kan hij volgend jaar zijn auto overnemen voor onder de marktwaarde. Zijn vorige auto een Peugeot 508 kon hij overnemen voor 11.500,- Euro. Hij verwacht dit bedrag ook voor de Superb te moeten betalen.
Er is nu alleen 1 ding en dat is diesel. Ik rijd ongeveer 13.000 km pj. Ik heb berekend dat ik hiermee het kantelpunt bereik. Echter het zijn wel veel korte ritjes. Gevolg sneller filter vol en egr klep. Zijn wel aardige kostprijzen als je deze wilt laten vervangen. Echter ook gelezen dat je ze ook kan laten schoonmaken. Meer problemen zie ik echter niet. Of heb ik het mis?
als ik mijn berekening nu maak tussen mijn CR-V en de Superb kom ik op het volgende uit:
CR-V:
- Wegenbelasting 900,- Euro pj
- 1 op 10 13.000/10 = 1300 liter x 1,54 = 2002,-
-------------
2902,- Per jaar
Superb:
- wegenbelasting 1680,- pj
- 1 op 18 13.000/18= 722 liter x 1,20= 866,-
------------
2546,66 Per Jaar
Als ik naar de tsi motoren kijk zie ik meer problemen. Ook korte stukken worden eigenlijk afgeraden met een tsi.
Ik neig dus echt om een keer een diesel te gaan proberen. Zeker als de aanschafwaarde lager ligt dan de marktwaarde dan is de keuze voor mij wel snel gemaakt. En na 3 jaar weer terug bij de VAG-group.
Nu begint het toch weer te kriebelen. Nu komt mijn vriend met het idee om zijn superb volgend jaar over te nemen vanuit de lease. Hij rijdt nu de superb 1.6 tdi champs elysee uit augustus 2015. Volgend jaar zal er plus minus 125.000 km op staan. Hij heeft ook nog extra opties zoals leren bekleding, 18 inch velgen etc etc.
Volgens mijn vriend kan hij volgend jaar zijn auto overnemen voor onder de marktwaarde. Zijn vorige auto een Peugeot 508 kon hij overnemen voor 11.500,- Euro. Hij verwacht dit bedrag ook voor de Superb te moeten betalen.
Er is nu alleen 1 ding en dat is diesel. Ik rijd ongeveer 13.000 km pj. Ik heb berekend dat ik hiermee het kantelpunt bereik. Echter het zijn wel veel korte ritjes. Gevolg sneller filter vol en egr klep. Zijn wel aardige kostprijzen als je deze wilt laten vervangen. Echter ook gelezen dat je ze ook kan laten schoonmaken. Meer problemen zie ik echter niet. Of heb ik het mis?
als ik mijn berekening nu maak tussen mijn CR-V en de Superb kom ik op het volgende uit:
CR-V:
- Wegenbelasting 900,- Euro pj
- 1 op 10 13.000/10 = 1300 liter x 1,54 = 2002,-
-------------
2902,- Per jaar
Superb:
- wegenbelasting 1680,- pj
- 1 op 18 13.000/18= 722 liter x 1,20= 866,-
------------
2546,66 Per Jaar
Als ik naar de tsi motoren kijk zie ik meer problemen. Ook korte stukken worden eigenlijk afgeraden met een tsi.
Ik neig dus echt om een keer een diesel te gaan proberen. Zeker als de aanschafwaarde lager ligt dan de marktwaarde dan is de keuze voor mij wel snel gemaakt. En na 3 jaar weer terug bij de VAG-group.
Laatst bewerkt: