Hallo fijne forumgenoten...

Planqgas

Actief lid
Na een poosje gluren is de tijd aangebroken uit de kast te komen. Het is immers ook bijna zo ver... :yeah:

Ik kom uit Montfoort, getrouwd met een lieve vrouw en hebben twee geweldige dochters (7 en 10 jaar). Momenteel rijdend in een Ford Focus uit 2004. Deze is nu echt aan een vervanging toe (240K km). Tijdens het oriënteren op een andere auto ben ik per ongeluk bij een Skoda terechtgekomen. Ik was zoekende naar een "goedkope" auto, zuinig in gebruik en een grote kofferbak ivm de vakanties (campinggangers). Binnen deze specs bleven 2 auto's over... de Peugeot 508 en de Skoda Octavia. Beiden Combi's.

In eerste instantie had ik de Skoda lachend weggewuifd. Dit op basis van een oud idee van 15 jaar geleden, toen een collega een Skoda had gekocht. Verder had ik mij nooit verdiept in het merk.
Na de recensies van oa ANWB, Autoweek en gebruikerservaringen, toch maar eens naar een dealer gegaan om eens te kijken wat Skoda tegenwoordig eigenlijk heeft binnen de gelederen. En toen gebeurde het eigenlijk. Op slag verliefd en na een proefrit waren we alle vier overtuigd. Dit moet hem worden. En van een jong gebruikte auto zijn we toch naar een nieuwe auto gegaan. Dit is voor ons voor het eerst dat we een nieuwe auto aanschaffen (en waarschijnlijk ook voor het laatst). Geen lease dus.

Op 08-07-2016 is de volgende bestelling gedaan:
Skoda Octavia
Style Business Combi
1.0 TSI, DSG
Denim blue metallic
Zwart interieur

Extra:
Plus pakket Style business (Stoelbekleding Leder/Alcantara, multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel, Sunset en LM-velgen 18" Alaris)
Panoramadak (op aandringen van de kinderen):pardon:
Safetypack
DAB
Verwarmbare voorruit (nog niets gehoord van de dealer)
Achterbumperbeschermlijst Aluminium
"Gratis" inbouw connected car

Gisteren besteld bij Superskoda:
Multifunctionele box
Dorpellijsten RVS met Octavia opdruk
Seat handle insert set

Als het goed is is hij vorige week van de band afgelopen en ze schatten de aflevering 16/17 september te kunnen doen.:tegek:

B.Stuurder

Forumguru
Ik hoop dat hij nog een beetje toonbaar is na van de band gelopen te zijn hahaha.
Mooie samenstelling, zeker voor een privé wagen. En in de goede periode met de huidige acties.
De Style business heeft stoelverwarming. Volgens de prijslijst moet dan de voorruitverwarming ook kunnen.
Veel veilige km's!

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de aankoop. Ga je niet beklagen.

Het verbaasd me wel (en eigenlijk ook niet) dat de DSG zo veel genomen wordt, zelfs door niet 100% autokenners/liefhebbers. Denk dat bij de vorige generatie Skoda de DSG amper genomen wordt en nu ... denk dat het net andersom is en zelfs bij de kleintjes.

Planqgas

Actief lid

Het verbaasd me wel (en eigenlijk ook niet) dat de DSG zo veel genomen wordt, zelfs door niet 100% autokenners/liefhebbers. Denk dat bij de vorige generatie Skoda de DSG amper genomen wordt en nu ... denk dat het net andersom is en zelfs bij de kleintjes.

O ja. Een automaat was voor mij ook een vereiste. Na enkele maanden in Amerika op cursus geweest te zijn, met een automaat natuurlijk als heilige koe, hier ook aan verslingerd geraakt. Daarnaast rij ik dagelijks redelijk wat file, dus dan is een automaat ook fijn. Ik had ook graag ACC gehad, maar dat wordt niet op de 1.0 geleverd.:(
En tijdens de proefrit erg te spreken over de DSG!

leon-cupra

Forumguru
vind een automaat relaxed rijden in drukke steden/centrums. Hier ook de eerste keer DSG/automaat. Wel al paar jaar geleden eens gereden met een DSG in een O2 1.6tdi die mijn broer had meegebracht van zijn werk. Was wel comfortabel rijden, maar kreeg nog niet het WAaaaWW-effect. Het WAaawWw-effect is er bij mij maar genomen na de testrit met mijn vRS DSG. :tegek:

B.Stuurder

Forumguru

Voorheen had de automaat een oubollig imago en lag de brandstofconsumptie een stuk hoger met een (conventionele) automaat. Dat oubollige is er nu af, de meeste snelle sportwagens hebben een dual clutch automaat omdat het gewoon sneller is en het is nu meer bekend dat de brandstofconsumptie zelfs lager is met een automaat met dubbele koppeling. Ik wilde ook geen automaat voor mijn 40ste en zo dachten er meer, maar dat is bij de jongere generatie niet meer het geval.
En een automaat is gewoon lekkerder rijden, terwijl handmatig schakelen gewoon een optie blijft.

Frank C

Forumguru
Voorheen had de automaat een oubollig imago en lag de brandstofconsumptie een stuk hoger met een (conventionele) automaat. Dat oubollige is er nu af, de meeste snelle sportwagens hebben een dual clutch automaat omdat het gewoon sneller is en het is nu meer bekend dat de brandstofconsumptie zelfs lager is met een automaat met dubbele koppeling. Ik wilde ook geen automaat voor mijn 40ste en zo dachten er meer, maar dat is bij de jongere generatie niet meer het geval.
En een automaat is gewoon lekkerder rijden, terwijl handmatig schakelen gewoon een optie blijft.

Heb mijn vrouw je tekst voor gelezen, hoort ze het ook van een ander:D

Laatst bewerkt:
Na een poosje gluren is de tijd aangebroken uit de kast te komen. Het is immers ook bijna zo ver... :yeah:

Ik kom uit Montfoort, getrouwd met een lieve vrouw en hebben twee geweldige dochters (7 en 10 jaar). Momenteel rijdend in een Ford Focus uit 2004. Deze is nu echt aan een vervanging toe (240K km). Tijdens het oriënteren op een andere auto ben ik per ongeluk bij een Skoda terechtgekomen. Ik was zoekende naar een "goedkope" auto, zuinig in gebruik en een grote kofferbak ivm de vakanties (campinggangers). Binnen deze specs bleven 2 auto's over... de Peugeot 508 en de Skoda Octavia. Beiden Combi's.

In eerste instantie had ik de Skoda lachend weggewuifd. Dit op basis van een oud idee van 15 jaar geleden, toen een collega een Skoda had gekocht. Verder had ik mij nooit verdiept in het merk.
Na de recensies van oa ANWB, Autoweek en gebruikerservaringen, toch maar eens naar een dealer gegaan om eens te kijken wat Skoda tegenwoordig eigenlijk heeft binnen de gelederen. En toen gebeurde het eigenlijk. Op slag verliefd en na een proefrit waren we alle vier overtuigd. Dit moet hem worden. En van een jong gebruikte auto zijn we toch naar een nieuwe auto gegaan. Dit is voor ons voor het eerst dat we een nieuwe auto aanschaffen (en waarschijnlijk ook voor het laatst). Geen lease dus.

Op 08-07-2016 is de volgende bestelling gedaan:
Skoda Octavia
Style Business Combi
1.0 TSI, DSG
Denim blue metallic
Zwart interieur

Extra:
Plus pakket Style business (Stoelbekleding Leder/Alcantara, multifunctioneel 3-spaaks sportstuurwiel, Sunset en LM-velgen 18" Alaris)
Panoramadak (op aandringen van de kinderen):pardon:
Safetypack
DAB
Verwarmbare voorruit (nog niets gehoord van de dealer)
Achterbumperbeschermlijst Aluminium
"Gratis" inbouw connected car

Gisteren besteld bij Superskoda:
Multifunctionele box
Dorpellijsten RVS met Octavia opdruk
Seat handle insert set

Als het goed is is hij vorige week van de band afgelopen en ze schatten de aflevering 16/17 september te kunnen doen.:tegek:
Hoi, mooie wagen besteld hoor... Ik kom ook uit het mooie Montfoort, staan beide wagens straks in de garage bij de appie

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Bovenaan Onderaan