Hallo, Henk Hier

HenkHenkHenk

Senior Member
aan alle: bedankt voor jullie warme welkom!

Auto gisteren opgehaald en meteen goed gewassen. Op een paar doffe lampen en verweerde logos na,ziet de auto er nog redelijk ntjes uit aan de buitenkant.

De binnenkant iets minder ( niet uitgeleefd maar toch wel er en der een paar vlekken ) even kijken als ik die nog weg kan krijgen.
De hemel laat wel een beetje los vooraan jammer genoeg. Ff kijken als ik het aanpak nog of niet.Eerst kijken als de auto nog redelijk sterk is of niet.

qua rij ervaring:

Koppeling en drukgroep voelen gewoon goed aanen niet alsof de auto 260k op zijn teller heeft.
Het is een trage auto maar daar kan ik wel mee leven, onderin rijdt wel goed. Het voelt bijna als een diesel ( in positieve zin ).

De auto was aardig wat olie aan het zweten, maar als het goed is, is het verholpen door de monteur dmv een nieuwe pakking. Ik ruik nu wel aardig wat gas of olie dampen wat eerst niet waarneembaar is .. waarschijnlijk trekt het weg .. ff kijken .

HenkHenkHenk

Senior Member
o ja , ik ben nu mij aardig aan het inlezen hier. Ik ben nu aan het zoeken welk type olie erin moet ( 1.4 MPI met ketting zegmaar ), maar ik denk dat ik hier wel aardig wat info kan vinden.

Aan alle forum gebruikers: top gedaan! normaliter vind je alleen bij motor-fora zo veel info maar hier kan ik mij ook aaridg inlezen :)

Hakar

Donateur
Koplampen kunnen worden gepolijst.
Bij mijn Fabia zijn die begin dit jaar wel gepolijst, wat heet, geschuurd met korreltje paar duizend waterproof.
Nadien netjes om de week even afgespoeld en een waxje er op gezet.Nog steeds helder licht zonder verstrooiing en goed zicht.
Op het web zijn ook wel tandpasta methodes te vinden, bij de 1 werkt het schijnbaar jaren, bij de ander nog geen week.

Ben je er huiverig voor om dat zelf aan te pakken, er zijn zat detail goeroes op dit forum die je aanwijzingen en of adresjes kunnen aandragen.

Is het zo ver, kun je altijd een nieuw topic openen.

HenkHenkHenk

Senior Member
O ja heb menig maguire spul hier liggen. 9 van de 20 keer helpt t goed. Ff kijken als het doet, anders idd schuren

Bovenaan Onderaan