Hallo Skoda Forum

zxr750luni

Senior Member
Even voorstellen, Marcel uit almere, moet op zoek naar een andere leaseauto.

ik heb 4 jaar geleden een octavia combi 2.0Tdi (25%) gehad
, en deze beviel prima,
nu heb ik even een uitstapje gemaakt ( bijna 4jr) met een hyundai i40, ook een goede auto.

Nu mag ik weer een nieuwe uitzoeken, en wederom is mijn oog gevallen op een
octavia station.

ik ben nog aan het twijfelen voor wat betreft mijn verlanglijst:
1.6Tdi 105pk diesel (dsg) of 2.0tdi handbak.
business line elegance
moon white
panorama dak
18inch alaris velgen
twijfel eibach verlagingset af dealer icm m18"?? ben bang voor stuiteren??
dynamic pakket
afneembare trekhaak.

ik zag via de fotoś iemand in lelystad, met soortgelijke auto( echt gave wagen!)

of wellicht vanwege de bijtelling toch een 308 SW, full options..
ik ben er nog niet uit.

misschien kunnen jullie mij overtuigen met plaatjes ( bv met en zonder verlaging).

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Marcel, voor foto's van een O3 zonder verlaging, moet je hier echt zoeken, en ik heb nog geen klachten gezien over het weggedrag.

zxr750luni

Senior Member
ik was inderdaad al druk aan het zoeken.. zag er 1 waarbij dze was verlaagt met andere velgen.. superstrak!
maar uiteindelijk moet het niet "te"worden, aangezien ik ook gewoon bij klanten moet komen..

zxr750luni

Senior Member
ik ben verwend wat ik heb al een bommetje mogen rijden( 2.0tdi+chip)...
vandaar dat ik ook 60% ga terugkomen, die andere 40% is een peugeot 308sw( vanwege de bijtelling)
wellicht word het met een proefritje in een automaat meteen besloten.. tov de 308..
we zijn nog niet zover.. Heb ook al zitten kijken naar de nieuwe suberb.. business style..
maar die mag ik zeer waarschijnlijk toch niet rijden..

Octavia32

Forumguru
Welkom hier, ik heb zelf een 2.0 tdi (pompverstuiver) gereden handbak met chip. En ik kan je zeggen rijd fantastisch.

Maar ik denk zelf dat alles afhangt van wat voor een berijder je bent.

In ieder geval veel plezier met je keuze

Welkom Marcel. Heb voor dezelfde keuze gestaan, en heb praktisch dezelfde config besteld. Ik heb voor de 2.0 tdi gekozen, omdat tijdens een proefrit het verschil tov de 1.6 mij overtuigde (lees:grijns op mijn smoelwerk). Als je toch 20% bijtelling betaalt wil ik daar ook wat motorvermogen voor terugzien. Maar als je veel file rijdt is een DSG weer een sterk argument. Overigens is de 1.6 tdi dsg nu geen 105 maar 110 pk geworden (MY2016) succes met kiezen

Miez1

Forumguru
Welkom op dit geweldige forum ! Keuzes, keuzes, maar wel een van de leukere toch!? Ik rij met een witte 1.6 door de polder en met 19"en schroefset waarmee ik overigens ook bij mijn klanten kom, als ze er gevoelig voor zijn of ik ken ze niet goed (genoeg), dan zet ik hem om de hoek:D

Voor wat indrukken kun je misschien mijn draadje is bekijken;

http://www.skodaforum.nl/forum/i/der-weiße.23902/

Succes en alles gute !

Miez

Bovenaan Onderaan