Hallo Skoda Forum

Sparkie

Forumguru
Heb je al een proefrit gemaakt in de 308SW? Mij viel hij helemaal niet tegen en als je alleen op de kosten let zou ik daarvoor gaan.
Let er wel op dat je de komende 4 jaar erin moet rijden en als je er spijt van krijg dan is dat een hele lange tijd.

Ga voor het rijgenot en je gevoel en niet voor de centen.

zxr750luni

Senior Member
heb
Heb je al een proefrit gemaakt in de 308SW? Mij viel hij helemaal niet tegen en als je alleen op de kosten let zou ik daarvoor gaan.
Let er wel op dat je de komende 4 jaar erin moet rijden en als je er spijt van krijg dan is dat een hele lange tijd.

Ga voor het rijgenot en je gevoel en niet voor de centen.

Ik heb toevallig gisteren even een proefritje gedaan, maar het viel mij erg mee( had nl. erger verwacht) vermogen was prima, rijeigenschappen ook, vond alleen de premium stoel niet echt wat. evenals de verschillende handels aan het stuur(links), maar ja voor dat geld moet er dan nog wat te klagen zijn..

ben nog niet overtuigd, eerst nog maar even een ritje in een 1.6dsg..

zxr750luni

Senior Member
Welkom Marcel. Heb voor dezelfde keuze gestaan, en heb praktisch dezelfde config besteld. Ik heb voor de 2.0 tdi gekozen, omdat tijdens een proefrit het verschil tov de 1.6 mij overtuigde (lees:grijns op mijn smoelwerk). Als je toch 20% bijtelling betaalt wil ik daar ook wat motorvermogen voor terugzien. Maar als je veel file rijdt is een DSG weer een sterk argument. Overigens is de 1.6 tdi dsg nu geen 105 maar 110 pk geworden (MY2016) succes met kiezen

Gaaf!, op de 2liter zit er bij mij nu een eigen bijdrage bij van bijna 70,-p/m?
dan word het iets minder pk(wellicht chipje) maar automaat, want ik sta met enige regelmaat in de file.

toch ff proefritje doen

zxr750luni

Senior Member
Welkom op dit geweldige forum ! Keuzes, keuzes, maar wel een van de leukere toch!? Ik rij met een witte 1.6 door de polder en met 19"en schroefset waarmee ik overigens ook bij mijn klanten kom, als ze er gevoelig voor zijn of ik ken ze niet goed (genoeg), dan zet ik hem om de hoek:D

Voor wat indrukken kun je misschien mijn draadje is bekijken;

http://www.skodaforum.nl/forum/i/der-weiße.23902/

Succes en alles gute !

Miez

Ik had het draadje al opgepikt.. mooie wagen, bijna zoals ik hem wil bestellen.

kansberg

Forumguru
Welkom! Alleen dit forum is al een reden om voor Skoda te gaan ;) De 1.6 TDI is een bijzonder fijne en economische motor, zeker i.c.m. DSG. Deze is goed te chippen, al wordt het daarmee geen 2.0 TDI uiteraard. Ik weet niet of het in jou situatie van belang is, maar met de OIII (1.6 of 2.0 TDI) heb je tevens een goed trekpaard in huis.

zxr750luni

Senior Member
Nou behoorlijke teleurstelling... van de lease maatschappij mag ik geen witte(niet courant)! en geen eibach
Eibach in combinatie met xenon, kon niet werd mij verteld.
wat een bullsh..(denk ik)

Nu maar een offerte gevraagd voor
1.6tdi dsg (style, EB)
metal grey
zwarte grill
zwarte spiegelkappen
sunset
18"ALARIS
dynamic ( rood/zwart)
verwarmende voorruit
rubbere matten
panoramdak
DAB
clean achterkantje

optioneel trekhaak.

nu maar afwachten o dit wel mag o ja 16 weken levertijd...

Taffy

Forumguru
Succes met wachten , kun je jezelf inieder geval goed inlezen op t forum tijdens deze periode ;)

CDK

Forumguru
@zxr750luni wat een onzin verhaal zeg van die leasemaatschappij :deuk: maar gelukkig is er een groupbuy hier op het forum, zodat je voor een spotprijsje bij @Antera veren kan laten monteren :jaja:

Bovenaan Onderaan