Dankje
En succes met afstuderen, helaas moet ik nog een tijdje voordat ik dat kan zeggen
Sterkte daarmee! Nog een paar maandjes en dan is het lekker KLAAR... tot ik waarschijnlijk doorga voor mijn master graad... weer 2 jaar in de schoolbanken. Maar daar ben ik nog niet over uit.
Sorry jongens ff oftopic hoor !!
Ik heb me in Leiden ( faculteit der letteren ) laten vertellen dat studenten het financieel zo slecht hebben !!
Maar nu zijn er al 2 studenten die een skoda rijden en een ervan ook nog een motor erbij heeft !
Wat deed ik in hemelsnaam verkeerd 25 jaar geleden ??
Geef mij een suitleg beste studenten !!!
[offtopic]Leuke vraag ja. Over het algemeen genomen hebben studenten het ook niet allemaal ruim. Met een studiekostenpost van 1600 euro en daarbij nog eens ongeveer 800 euro aan boeken per jaar zijn het flinke kosten. Daar bij genomen dat je 91 euro per maand krijgt als je thuiswonend bent aan studiefinanciering, is dat geen vetpot.
Als je dan ook nog eens uit wilt gaan enzo... tja reken maar uit.
Sommige studenten zijn ook uitwonend, nouja sommige... best veel. Dan heb je nog meer kosten, maar krijg je ook meer studiefinanciering.
Ik ben zelf thuiswonend en mijn ouders betalen mijn studiekosten, ik betaal zelf die rotboeken maar doe dat wel slim.
Tja dan vraag je je af, hoe kan hij dan een Skoda Fabia rijden en een Kawasaki KLE500.... Die zijn natuurlijk ook niet gratis.
Nou, dat doe je gewoon door al 10 jaar te werken elk weekend en als ik er tijd voor heb naast de studie ook door de week nog een dag of meer. Elke vakantie werken, bijna nooit op vakantie gaan de laatste jaren. Veel sparen, beetje bijklussen hier en daar, snabbeltje hier en daar
... zo doe je dat dus. Ik ben aan het sparen om binnenkort een huis te kopen, dus heb wel wat opzij gezet ook.
Tja, de les die ik heb geleerd is dat je gewoon hard voor je centen moet werken en er een beetje op moet letten wat je ermee doet. Ik smijt niet met geld en denk goed na wat ik ermee doe. Als ik alles zou kopen wat ik wil hebben zou er geen philips matchline tv staan maar een 52 inch LCD scherm.... zou ik geen gebruikt sony surround kitje hebben maar een splinternieuw Harmann Kardon systeem. Dan had ik elk jaar een nieuwe snelle PC en ga zo maar door.
Waar een wil is, is een weg. Ik heb genoeg vrienden om me heen die niet eens 150 euro hebben voor een verplichte werkweek met zijn opleiding. Dat vind ik gewoon een triest idee.
Zo zit dat dus. :bye:
[/offtopic]
Wat dacht je van weinig studeren en veel werken??? Prima combinatie!
Of een combinatie van beide veel doen. Door de week studeren, een dag werken, zaterdag een beetje relaxen en aan school werken, zondag uitslapen tot 10 uur en om 12 uur weer in de verkoop staan.
edit: waarom doet mijn [offtopic] tag het niet??