Handvat bijrijdersportier binnenkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Ik heb de handgreep van de binnenkant van het bijrijdersportier kapot getrokken..

Ik wist niet dat mijn Fabia zo snel uit elkaar te halen was! Iets meer degelijkheid had ik wel bij Skoda verwacht..

Fabia

† In Memoriam
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Kan ook zijn dat het niks met de degelijkheid te maken heeft maar eerder hoe de vorige eigenaar(s) er mee om zijn gesprongen.

nemo

Senior Member
Ik zag dat er wel pinnetjes afgebroken zijn..
Heb net mn garage gebeld en ze gaan het volgende week voor me fixen (en mijn achterdeuren dichtkitten!).

mister9

Actief lid
Dat hoor ik dus vaker, dat men hun achterdeuren laten dichtkitten. Is dat nou bij álle skoda's een probleem. Ik heb zelf een fabia combi 1.9 tdi uit 2006. Is het bij mij nou gewoon wachten tot het fout gaat, of heeft niet iedereen er last van?

Red Devil

Actief lid
word er dan bedoeld met het dicht kitten van de achter deuren echt letterlijk dicht kitten?? zodat men die deuren ook niet meer kan gebruiken??? (3 deurs van maken)

mister9

Actief lid
Nee, dat zou mooi zijn, hahaha. Nee het gaat erom dat de achterdeuren lekken als er veel water bij komt kijken zoals een wasstraat. Dit wordt verholpen door de achterdeuren te kitten.

Red Devil

Actief lid
Nee, dat zou mooi zijn, hahaha. Nee het gaat erom dat de achterdeuren lekken als er veel water bij komt kijken zoals een wasstraat. Dit wordt verholpen door de achterdeuren te kitten.

ok.. ik dacht namelijk al.. :worshippy: ik heb bij mijn fabia daar volgens mij geen last van:)

mister9

Actief lid
Ik heb ook nergens last van. Maar was dus benieuwd of het een kwestie van tijd is, of dat er gewoon sommige mensen wel, maar de meeste er geen last van hebben.

Fabia

† In Memoriam
Het is een echte Fabia kwaal, bijna iedereen heeft er last van. Mijn vorige Fabia en mijn huidige Fabia zijn beide de achterportieren van gekit.

EdK

Forumguru
Ik heb de handgreep van de binnenkant van het bijrijdersportier kapot getrokken..

Ik wist niet dat mijn Fabia zo snel uit elkaar te halen was! Iets meer degelijkheid had ik wel bij Skoda verwacht..

Volgens miij heb ik dit zelfde verhaal 2 of 3 weken terug ook hier horen vertellen !
Zou het de volgende skodakwaal worden ??

joergarms

Senior Member
Heb van de handgreep nog nooit iets gehoord, maar van het afkitten zeker wel.
Ik heb het bij de mijne ook laten doen, daarna was het probleem over.

Hetzer

Forumguru
Het is een echte Fabia kwaal, bijna iedereen heeft er last van. Mijn vorige Fabia en mijn huidige Fabia zijn beide de achterportieren van gekit.

Toch vreemd, zo heb ik met mijn 2 vorige Fabia's nooit last gehad van dit probleem.

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig maar. Ik denk dat je een van de weinige geweest bent die geen last hebt gehad.

Gieliovd

Forumguru
word er dan bedoeld met het dicht kitten van de achter deuren echt letterlijk dicht kitten?? zodat men die deuren ook niet meer kan gebruiken??? (3 deurs van maken)
?????? Schaam jou! :icon_smile_dead:

Hahaha, serieus denken dat ze de deuren gaan dichtplamuren. Ik vind hem goed ;)

Ze kitten de deurpanelen volgens mij zodat de waterafsluiting werkt. Er kan namelijk gewoon water in je deur lopen, maar dat moet niet naar binnen komen!

Je raamrubbers zijn namelijk nooit 100 procent dicht.

Red Devil

Actief lid
?????? Schaam jou! :icon_smile_dead:

neej hoor.. ik schaam me niet:grin:
heb goed excuus dat ik blond ben:ahum: ghehe

@ Hetzer
die uitzending van kassa had ik idd gezien.. dat is gewoon echt slecht.. zelfs een fiat panda is nog beter dan volgens mij:crazy:

neoproject

Actief lid
Voorlopig ook nog geen last van lekkende portieren. Auto gekocht in maart en staat elke dag buiten. Na het wassen blijkt er wel altijd water uit de deuren te lopen als ik ze open. Dit lekt volgens mij wel uit de daartoe voorziene gaten. We zullen zien wat de toekomst brengt zeker :)
Zou het ook niet te maken kunnen hebben met vuilophoping zodat het water niet meer vlot wegkan? Of portieren die zelden gebruikt worden zodat het water hier niet kan wegvloeien? Het water vloeit blijkbaar alleen eruit wanneer ik het portier open.

mister9

Actief lid
Lekt het dan gewoon je stoelen op ofzo. Gutst het echt naar binnen als het hard regend of tijdens het auto wassen??

Ik ga vandaag mijn auto ( voor het eerst sinds ik hem gekocht heb ). Ik was mijn auto's altijd bij een doe het zelf straat, met van die hoge druk spuiten en wasborstels. Moet ik ergens op letten om het (eventuele) lekken tegen te gaan? Ik heb tot nu toe tijdens harde regen namelijk nog nergens last van gehad, tenminste niet dat ik gemerkt heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan