Handvat bijrijdersportier binnenkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
Lekt het dan gewoon je stoelen op ofzo. Gutst het echt naar binnen als het hard regend of tijdens het auto wassen??

Ik ga vandaag mijn auto ( voor het eerst sinds ik hem gekocht heb ). Ik was mijn auto's altijd bij een doe het zelf straat, met van die hoge druk spuiten en wasborstels. Moet ik ergens op letten om het (eventuele) lekken tegen te gaan? Ik heb tot nu toe tijdens harde regen namelijk nog nergens last van gehad, tenminste niet dat ik gemerkt heb.

Die doe hetzelf wasstraten zijn inderdaad handig voor als je geen oprit hebt bv. Waar je bij iedere auto best op let is dat je niet te hard op je rubbers rond de ramen spuit, ook de plaats tussen de deuren en de carroserie niet te hard spuiten. Verder gewoon alles nat maken van op een acceptabele afstand behalve de wielen , daar maakt het niet veel .
ps. een voorstelling van je wagen in je profiel zetten bv is ook wel leuk voor ons.

mister9

Actief lid
Ik heb deze fabia van 2e-hands. Het kan dus zijn dat de vorige eigenaar de deuren al heeft laten kitten. Hoe kan ik dit zien?

joergarms

Senior Member
Je kan niet zien of de deuren gekit zijn. Het is namelijk niet het mooie binnenpaneel dat gekit wordt. Daarachter zit een stalen plaat, die zit vast met popnagels, die wordt losgemaakt, de randen afgekit en dan opnieuw vast gepopnageld.
Dat je water uit je deur ziet lopen als je m opent is logisch, het loopt er altijd uit, maar komt in gesloten toestand op de dorpel terrecht, het heeft dus niet te maken met het wel of niet gebruiken van de deuren.

mister9

Actief lid
Ok, maar hoe erg komt het water naar binnen dan. Wordt je achterbank, vloer en alle zeiknat? Of stroom het langs je deur gewoon naar beneden, zodat de binnenkant van je deur zeiknat is? Of gaat het minder problematisch?

nemo

Senior Member
Ok, maar hoe erg komt het water naar binnen dan. Wordt je achterbank, vloer en alle zeiknat? Of stroom het langs je deur gewoon naar beneden, zodat de binnenkant van je deur zeiknat is? Of gaat het minder problematisch?

Mijn deuren worden volgende week gekit.
Bij mij 'stroomt' het niet naar binnen, maar als het geregent heeft is mijn auto van binnen erg vochtig, voel het aan de bekleding en soms zijn de ramen ook helemaal nat.

Fabia

† In Memoriam
Vreemd dat de vorige eigenaar(s) dit nooit hebben laten doen. Die hebben dus jaren hiermee door gereden.

Gieliovd

Forumguru
Mijn deuren worden volgende week gekit.
Bij mij 'stroomt' het niet naar binnen, maar als het geregent heeft is mijn auto van binnen erg vochtig, voel het aan de bekleding en soms zijn de ramen ook helemaal nat.
Nadat ik 2 weken geleden 2 dagen lang in de auto ben gekomen met werkelijk een LAAG water op mijn rijruiten en voorruit ben ik toch ook gaan twijfelen over de waterdichtheid van de deuren + panelen.

Ik denk dat als ik ooit nog eens tijd heb in mijn leventje zelf maar eens ga kijken hoe dat zit met die panelen. Als ik ze er toch afgesloopt heb ga ik eens kijken waarom mijn eeuh... linker achterportier elektrische raammotor als een stappenmotor functioneert. Ik moet 10 keer het knopje bedienen om hem in zijn geheel te sluiten of openen.

Bzzt, bzzt, bzzt.. De vorige eigenaar heeft dit netjes gemeld aan mij en vond het wel prima. De dealer had hem gezegd dat er een nieuwe motor in zou moeten. Vind ik vreemd, want hij doet het toch! In stapjes welliswaar.

Lijkt mij relatief eenvoudig om die panelen eraf te halen, en dan ga ik wel eens kijken hoe dat kitten dan praktisch gezien zou werken. Als je echt gewoon de panelen vastkit met siliconen aan je metalen deurframe dan fix ik dat zelf wel. Randje zuurvrije siliconenimplantaten tegen het paneel en terugplaatsen.

Gieliovd

Forumguru
Mocht je dat gaan doen, kan je dan wat foto's daarvan maken?
Jazeker, maken we een mooie Tutorial van!

Maar ik heb 0,0 tijd en ik rol zowat van mijn eigen benen af zo moe ben ik.

Ik had echt een week vrij moeten nemen voordat ik aan de afstudeeropdracht zou beginnen.

De hele week half 8 uit huis, 6 uur weer thuis... in de avond doodmoe, vrijdagavond weg, zaterdag een beetje thuis rommelen, soms nog stappen, zondag werken, maan.....

:2133:

joergarms

Senior Member

Voor zover ik weet is dit het probleem, de al eerder beschreven stalen plaat, sluit niet goed aan op de deur. Bij regen of wassen loopt een deur altijd vol met water, das helemaal geen probleem. Maar die stalen plaat zou moeten voorkomen dat het water naar binnenloopt, dat gebeurt dus niet. Gevolg, jouw deurbekleding wordt aan de onderkant nat, kan gaan ruiken en schimmelig lijken. Je ziet dus geen stromen water, maar het sijpelt zachtjes naarbinnen.

mister9

Actief lid
En moet ik dat direct merken als ik de auto gewassen heb, ik ga straks naar die doe het zelf straat. En als ik nergens last van heb, is het dan aannemelijk dat de vorige eigenaar al gekit heeft?

Gieliovd

Forumguru
En moet ik dat direct merken als ik de auto gewassen heb, ik ga straks naar die doe het zelf straat. En als ik nergens last van heb, is het dan aannemelijk dat de vorige eigenaar al gekit heeft?
Of hij heeft er helemaal geen last van.

Ik had hem gisteren willen wassen.. maar eerst op pad voor een nieuwe accu, oude eruit bouwen, nieuwe kopen, aansluiten, leren jas in het vet zetten en toen moest ik alweer bijna weg te bowlen en om 9 uur weer thuis. Tja, die Fabia is nog vies.

En hij is onderhand écht vies. De zwarte waas op de deuren is betreurend. Ik heb zin om met warm weer die hele auto eens lekker in de goede rode was te zetten. Wax in, wax out!

:529: Fabia shine

Red Devil

Actief lid
Ik heb zin om met warm weer die hele auto eens lekker in de goede rode was te zetten. Wax in, wax out!

:529: Fabia shine

kunne we mekaar de hande schudde:aangenaam:
ik heb ook van dat spul wat ook echt rood is, en daarna gaat ie me tog glimme!!!:D

Gieliovd

Forumguru
kunne we mekaar de hande schudde:aangenaam:
ik heb ook van dat spul wat ook echt rood is, en daarna gaat ie me tog glimme!!!:D
:ot:Ik moet het denk ik weer even kopen. Ik heb al eens een bordeaux rode Fiesta gehad en mijn broer een 205. Uit die tijd stamt het nog... dus als er nog wat is zal het ook niet al te best meer zijn. Toch al gauw euh... 5 jaar oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan