"handvat" om achterklep O2 Combi te sluiten

Hallo O2 liefhebbers,

Mijn aanstaande reisgenoot, een Skoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI wordt in deze week geproduceerd en in week 39 of 40 afgeleverd. Bij het bekijken van de auto bij de dealer een aantal weken geleden viel het mij op dat de Octavia een in mijn ogen nogal afwijkende manier gevonden heeft om de achterklep te sluiten. Hebben de meeste merken een uitsparing in de bekleding van de klep om de klep mee te sluiten, zo heeft de Octavia een rubber handvat om de klep mee dicht te trekken.
Nu is het mij opgevallen dat er een flink aantal forumleden met honden is, en ik heb zelf de mogelijkheid om mijn Octavia te beveiligen middels 3 herdershonden. Nou vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met de honden en het rubber handvat. Ik zou het mijn honden op zich niet eens kwalijk kunnen nemen als ze het handvat aanzien voor een rubber hondenspeeltje, want dat hebben ze thuis ook!
Graag verneem ik jullie ervaringen hiermee. :923:

Falcon

Donateur
Best wel een grappige gedachte.. ik heb eigenlijk nooit gekeken of er een uitsparing zit om deze vast te zetten.

Trouwens 3 herders in 1 O2 combi.. past dat?

Ik geloof dat je mij niet helemaal goed begrijpt. De uitsparing in de binnenbekleding is dan bedoeld om de geopende klep mee dicht te trekken. Bij de Octavia is daarvoor in de plaats het rubberen kauwstaafje voor de honden gemonteerd.

Ik heb nog geen idee of er 3 herders in de Octavia passen, meestal als ik alle 3 de "alarmsystemen" meeneem koppel ik de aanhanger aan, waarbij ze allemaal hun eigen compartiment hebben. Mijn huidige auto is een VW Touran, en daar passen ze met gemak in. Ik denk dat dit voor een kort stukje in de O2 best wel wil lukken.

Goed punt!

Eigenlijk nooi bij stil gestaan, maar nu je het zegt; het heeft ook wel redelijk de vorm van een hondenkluifje.. In ieder geval van één helft.

Ligt dit, bij gesloten achterklep niet behoorlijk 'op de grond' van de bagageruimte? Dan heb je kans dat het 'botje' het iets langer overleefd ;)

redfoxert

Senior Member
Onze Great Dane heeft er nog nooit aan geknaagd en is toch al behoorlijk vaak in de auto mee geweest, ook lange stukken (Limburg > Drenthe en terug)

Ja precies, dat uitsteeksel bedoel ik. Geen idee waarom Skoda voor een zo'n afwijkende oplossing gekozen heeft........:crazy:

Captain Hook

Forumguru
Ja precies, dat uitsteeksel bedoel ik. Geen idee waarom Skoda voor een zo'n afwijkende oplossing gekozen heeft........:crazy:
Nou, ik vind het wel handig. Zo'n sleuf in de achterklep moet je wel altijd precies je vingers in stoppen. En dit is een kwestie van grijpen en er een ruk aan geven.
Wellicht niet zo verfijnd, maar wel effectief.
Nuchtere, simpele oplossing.

LenK

Forumguru
En je hoeft je hand niet in een rare stand te draaien zoals bij die verzonken handvaten. Handig ding dat uitsteeksel.
Of je hond er aan gaat knagen ligt er aan of dat ding met dichtgeklapte klep vrij zit.
Als het zowat op de bodem rust zal het wel meevallen.
Wat vooral een rol speelt is of je hond zich verveelt. Als ie afleiding genoeg heeft dan zal die geen aandacht hebben voor dat speeltje.

EdK

Forumguru
Wel hij zit ook op RR, maar het is een onding.
Begin gebruikte ik het nog wel, maar je moest hem zover doortrekken dat je vingers haast klem kwamen te zitten tussen de klep !
Pak nu gewoon de klep zelf aan de buitenkant, gaat met mijn lengte 10 keer makkelijker !

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet hoe jouw honden zich in de auto gedragen, maar die van ons (een golden retriever) kijkt of vooruit of gaat liggen. Echt gespeelt wordt er niet in de kofferbak. Maar ja, met 3 honden zou dat best wel een anders kunnen zijn..

Overigens denk ik dat dat prima gaat passen. Die van ons kan er prima in samen met de kinderwagen en al het andere gerei dat je voor 2 kleintjes mee moet nemen. Ik gebruik dan wel het bagage netje om de spullenboel op z'n plek te houden (niet de hond natuurlijk..)

Vacaro

Senior Member
Was in begin ook beetje verrast,en dacht ook wat een onding, maar als ik nu bij een andere auto koffer dicht doe mis ik da onding toch en weet ik pas hoe handig het eigenlijk is.
Mijn hond (Briard van 45kg) lust da ding ni, dus das ook geen probleem voor mij.

Ik kan da rubberen ding dus wel apreciëren en mag da van mij in alle auto's zitten.

Ik heb DE oplossing voor jou!!!

Smeer het rubberen handvat in met iets heel smerigs, waar de honden letterlijk "geen brood van lusten". De honden zullen er dan niet aan knagen.

Vervolgens heb je daarmee wel een nieuw probleem gecreëerd dat je hem zelf daarna ook niet meer lekker beet kunt pakken zonder smerige handen te krijgen... ;)))

Ik zou zeggen, als ze willen knagen: gewoon laten knagen of evt het handvat helemaal verwijderen.

L_en_K_fan

WanderZ

Actief lid
Mijn Rottweiler vind het ook niet interessant.. Hij is veel meer bezig met wat er om de auto heen gebeurd enzo.. Andere hondjes kijken etc. :923:

Oli4

Actief lid
Hier ook geen problemen:
Vaste kofferbakgasten zijn een BraccoItaliano reu en een Vizsla teef, vorig jaar nog 2 maanden aangevuld met een Spinone. ( Nu nog met de een of andere oppashond..).
Zij krijgen bij ons naast vers vlees gewoon echte botten (niet in de auto trouwens ;)), een rubber 'botje' is echt te min voor ze.... Tennisballen daarentegen stuiteren hooguit één keer voordat ze in de kakencrunch terecht komen :uitlachen:

Als je voor je K9's geen bench op maat laat maken is het originele Hondenrek & de rubber bak wel aan te bevelen! Geeft wat rust voor je nek.

Succes :-)

bwman

Lid
hier ook geen interesse in het "botje" van de klep regelmatige bezoekers van mijn kofferbak zijn een beagle en een cairn terrier, die kijken ook het liefst naar buiten dan aan dat rubberen geval te knagen.

MK74

Lid
Onze volwassen Labrador kijkt er niet naar om, maar onze kleine James Dean (labradorpup) heeft al een paar keren met zijn tanden in het hengsel gehangen. Zodra ik hoor dat hij bezig is, krijgt hij echt op zn lazer; ik denk dat het dus snel wel over is. Het handvat is inmiddels wel een beetje aangevreten... helaas...

MadDog2K

Actief lid
Nou vraag ik mij af of jullie ervaring hebben met de honden en het rubber handvat. Ik zou het mijn honden op zich niet eens kwalijk kunnen nemen als ze het handvat aanzien voor een rubber hondenspeeltje, want dat hebben ze thuis ook!
Graag verneem ik jullie ervaringen hiermee. :923:
Zelf ook 3 honden (labradors + kruising herder/??) die heel vaak mee gaan, en nog nooit hebben ze er aan geknaagd...
Heb wel een hondenrek erin laten zetten, want anders zouden ze naast me zitten :>

Bovenaan Onderaan