Harddisk op MDI interface

Sparkie

Forumguru
Ik heb als laatste redmiddel de tip van Joske opgevolgd door de stick volledig te formatteren. De eerste 2 mappen gingen goed. Ik blij.
Daarna was het weer niks. Ik gooi dat ding in de gracht en wacht op een mooie aanbieding.

Het is een stick van toch wel een bekend merk (Toshiba), dus ik dacht redelijk safe te zitten.
Als ik hem ook bekijk in de Windows Explorer ziet hij hem ook gewoon als een 64Gb stick.

Bedankt voor het meedenken.

EdK

Forumguru
gooi maar in een enveloppe en met postzegel naar mijn huis toe.

Maar heb je het volgende al geprobeerd?

Als je muziek stukken er op hebt gezet dan de prullebak leegdonderen van de stick
En zodra je een x aantal mappen erop hebt gezet en je gaat hem gebruiken dus eerst die prullebak legen van je USB stick
en dan een defragmenteer doen.

Dan moet je ff kijken naar de MP3 dat ze binnen de bitrate blijven (Kpbs) dit wil ook wel eens problemen geven
Dan een variabele bitrate in een map wil ook wel eens problemen geven
En een te lange naam wil wel eens probs geven.

Meestal staan die gegevens waaraan dit moet voldoen in de manual zeer sumier beschreven
Net als hoe de map structuur opgebouwd moet zijn.

Hou je je daar niet aan dan is het vaak om problemen vragen , helaas !

Sparkie

Forumguru
Ik denk niet dat dat het probleem is. Het rare is dat er twee folders van beide ongeveer 2Gb zijn, maar als ik de properties bekijk van de stick is er zo'n 20Gb in gebruik. Ik vermoed dat deze te vinden zijn in de hidden directory FOUND.000.

Alleen kan ik deze niet weggooien:
V:\>del /f found.000
The file or directory is corrupted and unreadable.

Edit: ik had hier een screenprint staan, maar deze kan ik niet toevoegen.

Wilko

Senior Member
Sparkie, je zou die directory gewoon moeten kunnen verwijderen door de hele stick te formatteren.
Blijft het echter klinken alsof er iets vreemds met die stick aan de hand is.

EdK

Forumguru
ja volledige format oftewel de oude DOS format en niet die windhoos format want die merkt alleen maar voor overschrijven

Weet eigenlijk niet of je een USB kunt partitioneren om te kijken of er geen verborgen partitie inzit
indien ja dan 1 partitie van maken en dan formateren op FAT32

Maar dat kan uiteraard alleen als je usb kunt partitioneren uiteraard

geef mij af en toe het oude dos maar weer

Joske

Forumguru
dit leert Google mij:

What are Found.000 folders?
As you can see in the pic above, these folders are system hidden folders that are made hidden by default by the Operating System and you can see those (if present on the disk) by unchecking the option of “Hide protected Operating System Files and Folders” in the Folder Options.
Why are they created?
These folders are created automatically when we run the chkdsk scan or possibly another disk checking utility. When errors are found such as lost clusters on your drive, Windows will fix the errors but depending on whether or not you have chosen to convert lost clusters or chains to file, windows will create these folders sequentially starting with .000. So you may have several of them.
The folders contain files with names File0000.chk, File 0001.chk and so on. These file are created to save any lost data during the chkdsk fix.
But usually these files are of no use and you can delete them at your will.

Mijn conclusie is dus: door schijfcontrole uit te voeren, heeft Windows een groot aantal clusters/sectoren gevonden die beschadigd/corrupt zijn. Maw een slechte usb-stick :(

Bovenaan Onderaan