Blackciti
Senior Member
Nog even terugkomend op vorige reactie van mij: Eergisteren bij Pon Dealer geweest met dit probleem. Het fenomeen is daar bekend. De chef-monteur heeft het op de werkplaatslaptop laten zien en daar stond exact beschreven wat er aan de hand is. De versnellingsbak is zo ontworpen dat het geratel bij bepaalde motorkarakteristiek optreed. Het is niet leuk om te horen, maar schijnt onschuldig te zijn. Ook de harde tik bij het schakelen valt hieronder. Het is dus modeleigen.
Het neemt echter niet weg dat VW zich gewoon dient te schamen om een aandrijflijn zo te construeren dat mensen zich ergeren aan die luidruchtigheid. Het is goedkoop geconstrueerd en doet goedkoop aan. Als een autofabrikant op deze manier het geld haalt is dat een verkeerde keuze! Ik heb dit bij alle nieuwe auto's die ik in mijn leven heb gehad, en dat zijn er heel wat en van vele merken, nog nooit meegemaakt.
Het neemt echter niet weg dat VW zich gewoon dient te schamen om een aandrijflijn zo te construeren dat mensen zich ergeren aan die luidruchtigheid. Het is goedkoop geconstrueerd en doet goedkoop aan. Als een autofabrikant op deze manier het geld haalt is dat een verkeerde keuze! Ik heb dit bij alle nieuwe auto's die ik in mijn leven heb gehad, en dat zijn er heel wat en van vele merken, nog nooit meegemaakt.