Dit topic is toch al behoorlijk dood, want de regering heeft totaal nog geen besluit van de wegenbelasting en BPM vrijstellingen vanaf 2013. Laat ze daar maar eens aan werken, duidelijkheid voor de consument. Ken genoeg mensen die nog geen GL/Bleumotion/Ecomotive hebben durven kopen, omdat de regels nog niet voor langere duur bekend zijn.
Die mensen kopen allemaal voor minimaal 4/5 jaar een auto; of zelfs nog langer. Als na 2 jaar dan blijkt dat ze vrijwel geen besparing hebben gehad, omdat voor de komende jaren na 2012 de kosten veel hoger worden als ze hadden gedacht, wellicht een totaal andere auto hadden gekozen.
Komt de auto-verkopen weer ten goede. Win-win situatie? Want ook al in de auto BPM en wegenbelasting vrij, BTW moet er nog steeds afgedragen worden aan de regering hoor. Als blijkt dat er vanaf 2013 de volle mep wegenbelasting betaald moet worden ga ik spijt krijgen dat ik geen Fabia RS Combi heb besteld. Dan betaal ik die ruim €4500,- aan BPM erg graag. Kortom, de regering schiet behoorlijk te kort in duidelijkheid naar de autobezitter- die zelf geld uit wil geven aan een nieuwe auto.