Heeft de combi CAN-bus, zelf trekhaak plaatsen.

Jps71

Nieuw lid
.....je gelooft het nooit.

Het is gelukt.....een hele klus, 5 uur bezig geweest. Stukje uit de bumper moeten zagen en flink met de multimeter in de weer geweest.
Ook de pdf van Joske was erg handig.

Foto's volgen( zijn er niet superveel, in het enthousiasme vergat ik nogal wat foto's te maken)...zodra ik er achter ben hoe ik ze van mn telefoon naar de site kan uploaden.

Bedankt allemaal.

matteke

Actief lid
Super..

Ik heb zelf ook een trekhaak onder onze combi gehangen.
Is niet echt ingewikkeld, maar je bent er wel een ochtend aan kwijt.

Misschien zien we ons in Oostenrijk .
Wij gaan ook met de fabia en aanhangertje.

Gruss god

Joske

Forumguru
Blij dat het gelukt is! :thumbsup:

uploaden = op bijlagen klikken als je een nieuw bericht maakt hier ;)

R.Heikamp

Forumguru
ik zie dit topic net pas maar ik kan bevestigen dat de fabia zoiezo die uit 2001 geen can bus heeft

mijn trekhaak zit netjes met passende connectoren gemonteerd bij de achterlichten.

verder wat mij ooit is verteld is dat je kan zien of je canbus hebt door even een lampje van buiten de auto los te halen. als je er in het dashboard een lampje gaat branden dan heb je een canbus systeem. pin me er niet op vast maar dit is mij ooit verteld.

Monteurtje

Forumguru
ik zie dit topic net pas maar ik kan bevestigen dat de fabia zoiezo die uit 2001 geen can bus heeft

mijn trekhaak zit netjes met passende connectoren gemonteerd bij de achterlichten.

verder wat mij ooit is verteld is dat je kan zien of je canbus hebt door even een lampje van buiten de auto los te halen. als je er in het dashboard een lampje gaat branden dan heb je een canbus systeem. pin me er niet op vast maar dit is mij ooit verteld.

Jouw auto heeft ook can-bus. Want dat is er al heel lang. Alleen een soort can-bus 1.0
En het verhaal dat je het kan zien door een lampje eruit te halen is een teken dat er een controle opzit die waarschuwt als er een lampje defect is en dan zit er idd ook can-bus op.

turboturbo

Forumguru
Ik ben wel benieuwd naar waarom je een stuk uit de bumper moest zagen. Bij de meeste Fabia's zie je de haak er netjes onderuit steken.

Bovenaan Onderaan