Heeft iemand een foto van een Octavia II met 18" RS4 velgen?

lawewing

Forumguru
Ik ben van plan om mijn huidige set 17" wielen te vervangen door een set 18" RS4 wielen. Ik zou alleen wel eerst willen weten hoe dat er uit ziet onder een Octavia II combi. Mijn speurtocht op Internet heeft geen (goede) resultaten opgeleverd.

Heeft iemand misschien een foto voorhanden?

Hartelijk dank!

Kijk eens in het foto-album, daar staan enkele foto's van mijn witte octavia combi in Noorwegen.
Verlaagd en met mooie 18 inch velgen.
Bandenmaat 225 x 40 x 18, helaas zijn de foto's niet al te duidelijk.
Succes,
groeten,
Marcel.

lawewing

Forumguru
@OctaviaBBS en @internetboarder: Ik vind de velgen van jullie beider wagens schitterend! Ik ga die opties ook nog meenemen.

Niemand echter een foto van een Octavia II met RS4 velgen? :-)

lawewing

Forumguru
Serieus waar, ik heb meerdere keren gezocht via google (en ik ben, zo dacht ik althans, geen digibeet), maar niets concreets gevonden. De foto die jij gevonden hebt, kende ik nog niet! Hoe dan ook, thx!!

lawewing

Forumguru
In mijn verdediging, ik was/ben eigenlijk op zoek naar een foto van een Octavia II uit modelserie 2004-2008 (voor de FL).
Maar goed, ik vind deze foto ook een erg goed beeld geven. Nogmaals thx!

maarten2xrs

Senior Member
Als je bij foto's herfst meeting 2011 pag 10 kijkt dan zie je mijn rs staan met 19 inch rs4 velgen, Daar heb je mischien wel wat aan-
Groetjes maarten

lawewing

Forumguru
Even een update. Inmiddels liggen de RS4 replica velgen met Contintental Sportcontact 3 225/40/18 eronder. Voor de liefhebber hier even een fotootje.

foto.jpg

Niet verkeerd toch?

Vind ik helemaal niet verkeerd :xyxthumbs:, hier een foto van de mijne, ook met de 18" RS4. Eibach veren zijn in bestelling, zal dus nog 3cm zakken :)
DSC07234.jpg

mooi
maar lawewing en breezer jullie gaan dus verlagen, daar heb ik ook wel aan gedacht.
de mijne heeft een fabriekaf. sportonderstel deze is dus al wat lager of niet?
weten jullie dat? ik zie bij jullie ook voor meer ruimte boven de voorwielen.
dus ik twijfel of ik hem wel nog moet verlagen??
mooie wielen maken de auto toch, greets

CDK

Forumguru
verlagen geeft optisch een mooiere uitstraling, ik wilde er eerst ook niet aan (had ook al een standaard sportonderstel) maar er komt volgende week toch een KW schroefset onder ;)

greetz Corné

@internetboarder : ik ben GEEN expert, maar afgaande op al de info die ik eerst gezocht heb (en vooral op dit forum gevonden waarvoor dank :worshippy:) hangt een greenline of ander type octavia mét sportonderstel 1,5cm lager dan de mijne met gewoon onderstel.
Met de eibach-veren zakt hij 3cm ten opzichte van het standaard onderstel, dit zowel voor- als achteraan, maar geen 3cm tegenover een sportonderstel, dit zal dan eerder bij benadering de resterende 1,5cm zijn.
Aan de experten, correct me if I'm wrong :winkie:

Bovenaan Onderaan