Heeft iemand een foto van een Octavia II met 18" RS4 velgen?

hemi24

Forumguru
verlagen geeft optisch een mooiere uitstraling, ...
Nou ja, soms dan...
4633084964_2c036b9bb3_o.jpg
 

CDK

Forumguru
yeah right! dit is idd over de top ;)
die velgen komen er overigens bij mij ook onder volgende week :)

greetz Corné
 

s-line

Forumguru
@internetboarder : ik ben GEEN expert, maar afgaande op al de info die ik eerst gezocht heb (en vooral op dit forum gevonden waarvoor dank :worshippy:) hangt een greenline of ander type octavia mét sportonderstel 1,5cm lager dan de mijne met gewoon onderstel.
Met de eibach-veren zakt hij 3cm ten opzichte van het standaard onderstel, dit zowel voor- als achteraan, maar geen 3cm tegenover een sportonderstel, dit zal dan eerder bij benadering de resterende 1,5cm zijn.
Aan de experten, correct me if I'm wrong :winkie:

Yep,dat heb je heel goed!
 
thenks
ben weer een stuk wijzer, dus de mijne is al 1.5 cm lager.
stel ik koop ook verstebare kw veren zijn die dan , bv voor een vacantie , makkelijk zelf te verstellen??

wel gaaf trouwens die bakken boven aan de pagina, ik houd persoonlijk meer van laag maar dat je vinger er nog wel tussen kan.
heb al is uitgerolde wielkasten gehad, maar liep toch wel iets aan.
greets
 
@lawewing : de eibachs steken er ondertussen onder, hierbij een foto, optisch toch wel een verschil vind ik. Wat het rijden betreft ligt hij zonder twijfel harder, maar zeker niet té hard, hij is nog net iets zachter als mijn 116d met standaardvering was !
Heb tegen mijn natuur in enkele vluchtheuvels bewust te hard genomen, achterkant raakte nooit de grond, maar bij het afrijden van een venijnig hoekige heuvel sloeg mijn voorste vering wel volledig toe. Mijn besluit is dus dat je geen probleem hebt met vluchtheuvels als je ze neemt zoals het hoort ;)
DSC07266.jpg DSC07270.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
enkele vluchtheuvels bewust te hard genomen
Ik hoop dat je de dingen bedoelt die in NL "verkeersdrempels" heten. Wat we hier "vluchtheuvel" noemen, heeft vaak een stoeprand dus die zou ik überhaupt niet durven nemen met zulke wielen, met welke snelheid dan ook!
 

lawewing

Forumguru
@Internetboarder: op mijn foto is de Octavia al verlaagd met Eibach veren, net als Breezer later gedaan heeft.
 
ok dan lawewing
denk dat ik binnenkort ook maar is een foto shootje maak, eerst met winterwielen dan zomerwielen:tongue:
dan op de pc ff naast elkaar leggen, met die van jullie natuurlijk.
greets
 
mohge
even een fototje met de 225-45-17 winterwielen voor nieuwe vredenstijns , aan te raden! DSC04009.jpg
de zomerwielen volgt nog.

ik vind de ruimte tussen het wiel en wielkast , tussen de jullie en de mijne eigenlijk niet veel verschillen??

greets
 
internetboarder, inderdaad, het verschil is amper te merken, in jouw geval zou ik eerlijk gezegd niet verder verlagen, bij de mijne vond ik hem echt wel "hoog op zijn poten" staan, dit stoorde me, als hij lag zoals de jouwe had ik hem zeker niet verder verlaagd.
Maar (gelukkig), smaken verschillen hé, voor sommigen kan die 1,5cm verschil wel de moeite zijn misschien...
 

Pendragon

Donateur
Mooi hoor Breezer. Zo wil ik mijn Superb ook nog een keer doen. Eerst even wat sparen. Moet 2 dingen doen: 16" vervangen voor 18" en verlagen met Eibach. Is toch een aardige investering weer. Ik vind je velgen ook mooi!
 

lawewing

Forumguru
@internetboarder: weet je zeker dat jouw Octavia niet al verlaagd is? Verder niets meer aan doen iig. Mooi zo.
 
@lawewing. nou toen ik hem kocht stond erbij sportonderstel, hij gaat ook super strak de bocht door.
maar zoveel verstand heb ik er ook niet van , als ik onder de auto kijk (zonder wielen) lijken het standaard veren en dempers, geen speciaal kleurtje ofzo?
dacht ook al een beetje van , niet verlagen verder, is ook niet echt prakties met gezin.
mooi zo dacht ik ook:cool: , thnks voor jullie mening.
 
Bovenaan Onderaan