pvaken
Lid
De berekeningen op dat forum zijn puur theoretisch.
Wat een gechipte 60PK op topsnelheid en acceleratie zal doen blijft gissen, ik persoonlijk denk dat het verschil vrij klein zal zijn met de 75PK.
Volgens mij zien die bakken niet 100% identiek aangezien ze in alle versnellingen een ander toerental draaien.
De 75PK heeft een hogere topsnelheid door zijn kortere eindoverbrenging, dit omdat hij meer toeren kan maken en hierdoor verder door kan trekken.
Verder merk je het verschil door de langere overbrenging in alle versnellingen, motorisch tot 5000 toeren is er eigenlijk geen verschil.
Vind het persoonlijk teveel geld om te proberen.
De 60 PK rijdt prima, enige voordeel van het chippen van een 60PK is dat je minder toeren draait en dus zuiniger rijdt en door te chippen toch dezelfde acceleratie hebt als de 75PK.
Maar laten we wel wezen, een citigo koop je niet voor de snelheid
Wat een gechipte 60PK op topsnelheid en acceleratie zal doen blijft gissen, ik persoonlijk denk dat het verschil vrij klein zal zijn met de 75PK.
Volgens mij zien die bakken niet 100% identiek aangezien ze in alle versnellingen een ander toerental draaien.
De 75PK heeft een hogere topsnelheid door zijn kortere eindoverbrenging, dit omdat hij meer toeren kan maken en hierdoor verder door kan trekken.
Verder merk je het verschil door de langere overbrenging in alle versnellingen, motorisch tot 5000 toeren is er eigenlijk geen verschil.
Vind het persoonlijk teveel geld om te proberen.
De 60 PK rijdt prima, enige voordeel van het chippen van een 60PK is dat je minder toeren draait en dus zuiniger rijdt en door te chippen toch dezelfde acceleratie hebt als de 75PK.
Maar laten we wel wezen, een citigo koop je niet voor de snelheid