Heerlijk op vakantie geweest

Kiswum

Forumguru
Hey ik ben dat forumlid. Een controle van de Skodamonteur zegt niets over de kwaliteit van de airco, alleen of het wel/niet werkt.
Toen ik 1 maand na de aircocheck terugkwam ivm een niet werkende airco, zagen ze dat het filter lekte. Men gaf tevens aan dat de condensor op termijn vervangen moest worden (althans dat is wat ik er als leek van meekreeg). Voor een second opinion ben ik naar @TheoStek gegaan en van hem heb ik een stoomcursus airco gekregen. Hij heeft de airco gedeeltelijk gevuld zodat ik een aantal werken veilig door kon rijden en mijn compressor zou besparen (onderdeel van €650, ex btw en plaatsing).
De garage had het voor mij ook 10 min deels kunnen afvullen bij mijn onderzoekskosten van zo'n €80,-.
Ik ga nu niet zeggen bij welke Skoda dealer het is geweest, maar ik ben blij dat ook voor de expertise van Theo ben gegaan. Voor airco's en verlagingen kun je beter bij de forumleden terecht, dan bij de Skoda dealers.
Theo, tot volgende week!

CDK

Forumguru
@Kiswum, top dat je dit ff laat weten kerel! In vrachtwagenland is het precies eender overigens. Aircoservice in de vorm van onderhoud kennen ze (standaard) niet, repareren willen ze wel als de zooi reeds naar z'n grootje is €€€€€

Kiswum

Forumguru
Ter info, ik heb mijn airco vorig jaar juli volledig na laten kijken (grote beurt van de airco met skodaleden korting). Uit dat onderzoek waren geen problemen gevonden.
Huidige situatie: filter defect + condensor bevat een gat die groter is dan het lek bij de filter.
Dit kan zijn veroorzaakt door steenslag in het afgelopen jaar, maar het had er ook al langer in kunnen zitten. Als de condensor is vervangen, dan weet ik pas echt of de airco beter/sneller werkte dan het afgelopen jaar en dat de gaten er wellicht wat langer in zaten. In dat geval zou het ook niet zijn opgevallen tijdens de 2 jaarse check.
Ik ga er voorlopig vanuit dat de schade pas in het afgelopen jaar is ontstaan door steenslag. Wellicht tijdens onze autoreis in /naar Slovenië (al zijn de wegen daar net zo goed als hier in Nederland en beter dan in België ).

• Leuk
Waarderingen: CDK

TheoStek

Forumguru
Doet me genoegen om dit te lezen Kiswum, ik zal maandag, dinsdag kontakt opnemen met jou persoonlijk.
De condensor is binnen, heb ook vermeld hoe en wat...wat je zelf kunt doen is meegenomen...doch zal ik nooit het werk verlaten voordat alles in orde is.

Wat betreft het filter (de cartridge) terwijl ook de condensor aan gort is...is een reparatie niet meer aan de orde...meteen vervangen..de hele santemekraam, dit brengt twee keer kosten met zich mee...Heb het je met de electronische snuffelaar zelf laten waarnemen...er was geen twijfel meer mogelijk.

Ik zeg nogmaals, heel het voorfront moet eraf...heb je de foto laten zien...maar geen nood...jouw systeem gaat werken als vanouds..zodat je straks deel kunt nemen aan het evenement in september in Varseveld.
Ook dan lijkt mij een controle niet overbodig van het systeem....en natuurlijk zonder meer kosten.
Want ik moet garant staan voor mijn werkzaamheden en garantie, heb ik je ook vermeld...met alle papieren van dien aard..welke waarde voegt dit dan toe...dat je niet met een beun hebt te maken..maar met een professionel die zijn werk serieus neemt en uitvoerd.

Rest mij alleen nog te zeggen...ik dank iedereen voor het vertrouwen in mijn werkzaamheden en aanmelding voor de najaarsmeting in Varsseveld..tevens TVS en de input van @Corné de Kluijver wat het toch allemaal mogelijk heeft gemaakt :bloemen::thumbsup:voor iedereen in dikke pluim.:)

Bovenaan Onderaan