Helicoptergeluid bij gas loslaten - niet bij gas geven, remmen en stilstaan

Sjoerdb

Forumguru
Ik zeg heel eerlijk dat ik het boekje er niet op nageslagen heb. Mijn vorige auto was een eentje met 4 bouten per wiel, keer 110 Nm = 440 Nm. De skoda heeft 5 wielbouten, keer 110 Nm = 550 Nm(Da's toch ruim genoeg zou je zeggen) deze auto is ook lichter dan mijn vorige, de wielbout belasting is dus ook lager en word nog verdeeld over 5 in plaats van 4 bouten.:thumbsdown:

EdZ

Donateur
Ik had ooit bij mijn C-Kadett de bouten van mijn achterwielen enigszins aangedraaid maar was vergeten ze goed vast te zetten. Onderweg naar de kazerne in Eibergen (ik praat over 1987) merkte ik bij Doetinchem (pas na 130 km) dat er iets mis was. Alle 8 bouten los, maar wel aanwezig. Mazzel gehad. Sindsdien iets voorzichtiger geworden....als dienstplichtig soldaat had ik niet veel geld voor onderhoud en mijn kennis was beperkt...

Fabia 123

Forumguru
Ooit had ik mijn eerste nieuwe auto opgehaald bij de dealer. Spannend, een eerste ritje in de eerste nieuwe auto. Na enkele kilometers op snelweg werd ik ingehaald door een wiel.
Het was niet van mijn auto.
In de spiegel zie ik een scheve BMW achter mij op drie wielen de vluchtstrook opschuiven.

Dat was geluk hebben.

Bovenaan Onderaan