Help mij met mijn keuze!

Welke setup zou jij kiezen?

• Setup 1

Stemmen: 28 54,9%
  • Setup 2

Stemmen: 11 21,6%
  • Setup 3

Stemmen: 12 23,5%

• Totaal aantal stemmers
    51

MaXt0r

Actief lid
Hallo allen,

Ik volg dit forum al een tijdje maar nu moet ik toch zelf een topic openen.

Moeilijk moeilijk moeilijk,

Ik zit met een dilemma. Welke Octavia moet ik nu kiezen? Misschien dat jullie mij kunnen helpen met deze keuze. Dat het een O3 Combi Elegance Business 1.2 TSI DSG gaat worden weet ik al zeker. Ik heb een proefrit gemaakt in een handgeschakelde O3 Combi 1.2 TSI. Dit ging prima maar het was geen spektakel. Inhalen boven de 100 ging vrij traag en ik moest veel schakelen. Vervolgens heb ik met een Yeti 1.2 TSI DSG gereden. Wat een verschil was dit zeg! Je hebt direct de juiste versnelling en inhalen ging een stuk makkelijker. Ik rijd nu 3 jaar een automaat (eerst een Honda en nu een Prius) en mijn volgende auto moest zeker weer een automaat worden. Helaas past de 1.4 DSG niet in mijn leasebudget, anders had ik een Octavia Combi 1.4 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D met Sunset en DAB als optie gekozen. Aangezien ik de 1.2 kies, houd ik nog wat budget over voor wat opties. Welke onderstaande configuratie spreekt jullie het meest aan?

Setup 1:
Octavia Combi 1.2 TSI Greentech Eleg Bussline DSG 5D

* Racing Blue of Metal Grey
* DAB
* Sunset
* Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
* Dynamic pakket
* Reservewiel
* Chroomlook achterklepsierstrip

Setup 2:
* DAB
* Sunset
* Dynamic packet
* 18" Turini zwart
* Zwarte spiegelkappen

Setup 3:
* DAB
* Sunset
* Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak
* 18" Turini zwart
* Zwarte spiegelkappen

Bij setup 2 laat ik het Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak weg en bij setup 3 het Dynamic pakket aangezien ik ze niet beiden in het leasebudget krijg. Van welke optie zal ik meer plezier hebben? Is de kleur Racing Blue over een jaar nog steeds wel zo mooi of ga ik voor de sjiekere kleur Metal Grey? Is Metal Grey trouwens al in real life te zien? Ik hou er niet van om vanaf een folder iets te bestellen. Binnen nu en twee weken moet ik mijn keuze maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties. Hopelijk gaat mij dit helpen met de keuze.

Bijlagen

• 2013-11-16 12.31.29.jpg
    2013-11-16 12.31.29.jpg
    637 KB · Weergaven: 172
Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Lastig, ik denk dat ik voor Setup 2 zou gaan maar dan in Denim-blue, die zie je een stuk minder vaak en is dus minder mode-gevoelig, maar Race-blue is ook heel mooi. Ik zou sowieso nooit voor een grijze kleur gaan, dat vind ik erg saai. Of Setup 1 in Race-blue.

ertromp

Forumguru
Setup 3: mooie kleur zo en ik mis in m'n huidige Octavia een open dak. Dit is wel de mooiste setup :D

Moraal van het verhaal: je zult hier tientallen persoonlijke meningen/voorkeuren krijgen maar dat kiezen doe je met je eigen verstand/voorkeur

Rallye

Forumguru
Ik heb 2 gestemd: liever het Dynamic pakket, dan het pano dak waar ik veel klachten over lees. 18" is ook erg mooi. Als je er nog een echt reservewiel bij kunt krijgen zou dat mooi zijn.

Race blue is een erg mooie kleur........ (hoewel ik het nogsteeds jammer vindt dat hij niet meer exclusief voor de RS is).

MaXt0r

Actief lid
Setup 1 kan dus eigenlijk niet? Is wel de mooiste setup :bloos:

Setup 1 is zeker wel een optie ook met racing blue. Alleen vind ik racing blue mooi met zwarte velgen en zwarte spiegelkappen. De zwarte velgen zijn erg prijzig dus moet ik een optie verwijderen. Of het pano dak of het dynamic pakket.

Of is racing ook mooi met de standaard 17inch en meegespoten kappen?

RoelF

Forumguru
Setup 1: Ik zou eerder kiezen voor het dak en de stoelen, dan voor de 18-inch. Je zit er vaker in, dan je er tegen aan kijkt. Wel Race Blue natuurlijk :)

henriz

Forumguru
Panoramisch glazen schuif-/kanteldakdak en Dynamic pakket past niet beide in het leasebudget?
Heb je wel in Setup 1. Dus ik snap ' niet zo.
Anyways, setup 1 is dus de beste mocht dat passen. (afgezien van de kleur)

MaXt0r

Actief lid
In setup 2 en 3 zitten 18inch velgen en setup 1 niet. Daarom moet ik bij 2 of 3 een optie weg laten voor de velgen.

Jammer scheelt niet veel, om de 1.4 TSI met DSG te kiezen immers prijsverschil is 2200 euro. Pano dak en dynamic pakket zijn samen al 1500 euro. Ik had overigens hetzelfde probleem. Heb echter toch voor de 1.4 gekozen maar dan met een gepimpte ABL uitvoering. Maar heb hier net als jij lang over getwijfeld. In jou geval zou ik voor optie 1 gaan! Succes met kiezen

MaXt0r

Actief lid
Jammer scheelt niet veel, om de 1.4 TSI met DSG te kiezen immers prijsverschil is 2200 euro. Pano dak en dynamic pakket zijn samen al 1500 euro. Ik had overigens hetzelfde probleem. Heb echter toch voor de 1.4 gekozen maar dan met een gepimpte ABL uitvoering. Maar heb hier net als jij lang over getwijfeld. In jou geval zou ik voor optie 1 gaan! Succes met kiezen

Het verschil tussen een 1.2 DSG ebl en een 1.4 DSG ebl is al snel 75€ per maand in de maandelijkse lease kosten. Best veel dus.

MaXt0r

Actief lid
In dat geval: optie 1 met 17" of de 18" Skoda velgen.

VWim zijn de 18" Turini zwart geen standaard Skoda velgen dan?
Racing Blue of Metal Grey?

Denk dat ik de Racing Blue eens in het echt moet zien op 17" velgen. Nu heb ik elke keer het plaatje in mijn hoofd met de Turini zwart onder een O3 Racing Blue

Bijlagen

• 2013-11-16 12.31.29.jpg
    2013-11-16 12.31.29.jpg
    637 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan