Het gat waar geen pijpjes doorkomen

Joske

Forumguru
@theButlahh

ik heb na (lang) zoeken eindelijk iets gevonden wat het zou kunnen zijn:

6Y6253609E

dat is het artikelnummer van een Fabia RS einddemper, als ik dit Google kom ik op het volgende uit:

122600509.JPG

maar, en het is een grote MAAR.. dit kost (dealerprijs) minstens €280

op de site vanwaar deze afbeelding komt kost ie maar €80..
http://www.cc-autodily.cz/dil-vyfuku-zadni

onlangs heeft een forumlid daar een groepsaankoop voor geregeld: @eriktv
Misschien kan je hem eens contacteren? (voor mee te brengen uit Tsjechië want het bedrijf levert niet buiten Tsjechië)

hopelijk ben je hier wat meer mee ;) ;)

grtn

Joske

theButlahh

Actief lid
80 euro zou wel heel gaaf zijn... Ik zit nu op het werk maar ik ga thuis nog eens rustig je post bekijken. Thanks voor het zoekwerk, wordt zeer gewaardeerd!

Edit: Maakt het trouwens niets uit dat ik een échte RS uitlaat op een 1.4 TDI zet? Dat heeft buiten een ander geluid toch geen gevolgen voor de prestaties, verbruik, comfort of iets anders?

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
qua geluid zal er niet veel verschil in zitten met je huidige einddemper vermoed ik....

Joske

Forumguru
hahaha :D

met wat geluk krijg je misschien 5 pk bij ofzo ;) (maar betwijfel het )

ohja, graag gedaan hoor :thumbsup:

theButlahh

Actief lid
Haha nouja, het gaat me er meer om dat het geluid van de auto niet te 'fout' klinkt en dat er niet iets vreemds zit in deze uitlaat waardoor ik bijvoorbeeld niet meer door de keuring kom o.i.d. ...Nogmaals, mijn (technische) autokennis is zeer gering, haha, dus deze opmerking zal wel tamelijk dom overkomen bij sommigen. :bloos:

Joske

Forumguru
voor de keuring kan ik mij geen enkel probleem voorstellen aangezien dit de einddemper van een 1.9TDI RS is.. welke standaard een hogere uitstoot heeft dan de 1.4TDI. Wat belangrijk is, is dat bij plaatsing van een nieuwe, alles uitlaatgasdicht is totdat het door het pijpje achteraan komt. Dus maw de bevestiging hiervan moet je wel aandacht aan besteden.

theButlahh

Actief lid
@theButlahh

ik heb na (lang) zoeken eindelijk iets gevonden wat het zou kunnen zijn:

6Y6253609E

dat is het artikelnummer van een Fabia RS einddemper, als ik dit Google kom ik op het volgende uit:

122600509.JPG

maar, en het is een grote MAAR.. dit kost (dealerprijs) minstens €280

op de site vanwaar deze afbeelding komt kost ie maar €80..
http://www.cc-autodily.cz/dil-vyfuku-zadni

onlangs heeft een forumlid daar een groepsaankoop voor geregeld: @eriktv
Misschien kan je hem eens contacteren? (voor mee te brengen uit Tsjechië want het bedrijf levert niet buiten Tsjechië)

hopelijk ben je hier wat meer mee ;) ;)

grtn

Joske

Heb deze besteld!
Ik zal een fotootje maken alstie eronder ligt! Is dit overigens makkelijk zelf (lees: samen met iemand anders) te doen of kan ik beter naar een garage? Ik ken iemand met wat meer technische ervaring met auto's en hij kan de auto ook wat hoger zetten.

Joske

Forumguru
is vrij eenvoudig, zie bijlages ;)

Bijlagen

• Elektronisch Service Afvraagsys.pdf
    334,2 KB · Weergaven: 9
  • uitlaatsysteem spanningsvrij monteren.pdf
    50,3 KB · Weergaven: 8

theButlahh

Actief lid
Hopelijk komt hij snel binnen :D Ik word goed up to date gehouden door Visitor538. Heb de volgende photoshop plannen gemaakt voor de auto (is dit het topic om hierover te beginnen, denk het niet). Heb namelijk uitgevogeld dat er een hoop dingen aan mijn auto zitten (sowieso exterieur) die iets weg hebben van de vRS of in elk geval niet helemaal standaard zijn. Ook van binnen issie net wat luxer dan de gemiddelde Fabia I.. Ik weet nog niet of ik alles wil/ga doen maar vind hem persoonlijk wel erg vet zo en niet overdreven 'tuned' look hebben. Meer een soort RS+ ;) Zijn er vast een paar met me zéér oneens :tongue:

fabiaback.jpg fabiafront.jpg

Joske

Forumguru
Idd, ook het nieuwe 'Skoda' vind ik er te veel aan. Achterkant zou ik net zo clean mogelijk houden icm nieuw logo )dat past wél.

theButlahh

Actief lid
Hmm, ik vind zelf eigenlijk de achterkant wel mogen zo, maar ieder zijn mening. Ik zal nog eens wat dingetjes proberen in photoshop. Dacht eerder dat de voorkant te extreem was, ik hou zelf echter wel van die zwarte honinggraat look zoals ook op de Golf 5 GTI... niet te verwarren met het budget-tuning metalen 'kippengaas' (sorry als ik iemand voor het hoofd stoot :tongue:)

Heb hier gezien dat het overigens niet heel onmogelijk is dit voor elkaar te krijgen:
http://www.seat-online.nl/showthread.php?13114-SEAT-Ibiza-6L-midden-grill/page2

Het honinggraat patroon plastic is op veel plaatsen te koop zoals hier om er eentje te kiezen:
http://www.autostyle.nl/gomaxx/racegaas-zwart-pp-150x30cm-hex-30x11mm.html

Bovenaan Onderaan