Het grote AliExpress forum

HarrieSkoda

Forumguru
Amazon staat vol met spullen van AE.

Het verschil tussen EU en Azië zoveel mogelijk gelijk trekken zal best gebeuren, maar dan wel in ons nadeel, oftewel duurder en naar boven afgerond. EU zal zich nooit willen conformeren aan de prijzen van Azië (waar toch 9/10 spullen vandaan komen).

• Leuk
Waarderingen: Tees

gehaktbal

Forumguru
EU zal zich nooit willen conformeren aan de prijzen van Azië (waar toch 9/10 spullen vandaan komen)
Sja. Als jij het niet erg vindt om als medewerker in een fabriek 10 uur te maken voor een hongerloontje, zonder veiligheidsvoorschriften en vakantiedagen, dan kan het vast ook in Europa goedkoper geproduceerd worden inderdaad. Of dat onze overheid even wat subsidie geeft, om de uiteindelijke prijs goedkoper te maken.

Maar ja, die subsidie zou ook uit een pot moeten komen, die wordt dan weer gevoed uit belasting, accijnzen, boetes etc. Nederland eist al zoveel belasting volgens zo velen....
Zegt u het maar.

Ik ben wel een voorstander van die maatregelen en vind het dan ook logisch dat de prijzen eerder omhoog gaan, dan omlaag. De vraag zit hem in mijn ogen alleen waar het kantelpunt zit: Tot waar is een prijs écht gerechtvaardigd. En vanaf waar wordt er een slaatje geslagen uit extra hoge prijzen. En dat laatste: Zeker te weten dat dat óók gebeurt.

nicknameless

Forumguru
Recent een Carplay gekocht op Aliexpres voor rond de 35 euro. Werkt prima.
Aan te sluiten via kabel op de telefoon en/of Bluetooth.
Ik gebruik 'em eigenlijk alleen voor de navigatie want koekeloeren op een klein schempje van de telefoon wordt ik tureluurs van.

20240606_132505.jpg

20240716_104832.jpg

Dat scherm voor die paar tientjes is toch best een mooie oplossing zo..
Zeker voor oudere auto's die überhaupt geen onboard (verouderd) navigatie systeem hebben.
Neem aan dat er geen speaker in zit voor die centen ?

Vroeger de oude tomtom units; die werden geleverd met een ronde kunststof schijf met dubbelzijdig tape. Daarmee kon je dan de zuignap op je dashboard plakken en hoefde hij niet aan het raam. Dat zou met dit schermpje denk ik ook geen slecht idee zijn. Want ook al zit hij zo laag mogelijk; de zuignap steekt er toch weer bovenuit.. In principe zou ieder glad kunststof/plexiglas/polycarbonaat (cd-doosje) plaatje moeten werken dus zoiets zou ook eenvoudig zelf te fabrieken zijn.

Maar mooie oplossing zo 1724587393939.gif

Bovenaan Onderaan