Top, dank je wel.@Jack Nijenhuis Nee, want dat zou alleen op "minder legale" wijze kunnen. En daar mag je volgens de forumregels niet naar verwijzen.
Ik meen bovendien begrepen te hebben dat bij de (niet-MIB-) Amundsen zoals jij die hebt de kaarten alleen op SD beschikbaar zijn en dat die niet gekraakt zijn. Aan zo'n link zou je dan dus niets hebben.
Wel is er momenteel voor de laatste versie van de kaarten op het oude Amundsen-systeem een aanbieding (€99,- kijk ff goed welk systeem je hebt, Amundsen of Amundsen+): https://shop.skoda.nl/auto-accessoires/car-electronics/navigatie-updates/
Inderdaad super irritant. Is alleen in Nederland. Net naar zuid Frankrijk geweest overal de snelheid aanduiding.Hallo,
Ik heb recentelijk de kaarten geupdate obv VIN.
Huidige versie is nu: ECE1 2016/2017 (0635). Nagenoeg alles ziet er goed uit behalve de aanduiding van de max snelheid.
Deze wordt met grote regelmaat niet meer weergegeven. Dit in tegenstelling tot de vorige versie (2016).
Heeft iemand hier ervaring mee? Of is dit een "BUG"?
Dan rij ik morgen langs de skoda dealer voor een willekeurig VIN om de update te downloaden en dan de inhoud mapje 'map' kopie paste.Volgens mij niet. Ik krijg elke keer als ik mijn VIN intoets de mogelijkheid de update te downloaden....
Dan rij ik morgen langs de skoda dealer voor een willekeurig VIN om de update te downloaden en dan de inhoud mapje 'map' kopie paste.
Of mag dit ook niet volgens de forum regels?
Mijn Amundsen is te "oud" om de update via de website te updaten (of wil Skoda mij een nieuwe kaart laten kopen).
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Sindsdien geen problemen meer....En toen????
Een backup van de orginele kaart heb ik al gemaakt en in de Amundsen uitgepobeerd dit werkte.Van de forumregels mag je geen (links naar) illegale software posten. Dat jij via een ander VIN (je hoeft niet naar de dealer, elke Skoda op een willekeurige straathoek laat zijn VIN achter de voorruit zien) een bestand wilt downloaden vindt het forum niet erg. Maar dat gaat waarschijnlijk niet werken. Zoals je hier (en op de Skoda-site) op vele plekken kunt lezen is de update via internet alleen voor de MIB Amundsen (zoals in de Octavia III) en als jouw Amundsen te oud is voor een update heb je waarschijnlijk geen MIB Amundsen (maar een oude Amundsen of een Amundsen+). De via de "valse" VIN gedownloade kaarten zullen dus waarschijnlijk niet compatible met een oude Amundsen. Bovendien kan ik mij voorstellen dat er in het gedownloade bestand een koppeling zit naar de ingevoerde VIN. Dus mocht je toch een MIB Amundsen hebben die te oud is (en dan ben je de eerste waarvan ik dat lees), dan zou het updaten via een willekeurige VIN niet moeten lukken.
Ik hoor overigens graag hoever je komt.... Maak je wel een back-up van de originele inhoud van je SD-kaart?
P.S. De kaarten voor de oude Amundsen zijn in de aanbieding voor €99,-, zie https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...866AH-navigatie-update-west-europa-v8?cid=285