Hakar
Donateur
Als je thuis gaat wassen met 2 emmers(shampoo en spoel(vuil)water emmer) en een shampoo als de Gyeon Bathe+ dan kom je al een heel eind.Pffff wat een bedragen allemaal zeg. Dit is gewoon heel erg High end. Is er niet iets voor de Jan en Alleman?
Ik ben op zoek naar iets, maar echt geen waarde aan de creme de la creme spullen. Iemand met goede ideeën?
Thnx voor je bericht.
Wat zijn mijn verwachtingen van een sealant of coating?
Een mooie ‘sterke’ laag over de lak welke beschermt en glanst.
Daarbij vind ik het erg fijn als de auto door de aangebrachte laag ‘makkelijk’ gereinigd kan worden.
Als antwoord op je vragen;
Inderdaad weinig kilometers.
Auto staat binnen in een garage gestald.
Wassen middels 2 emmer methode met goede washmitts & poorboys SS&S shampoo.
Ik houd momenteel 3 opties open:
- Chemical Guys Top Coat sealant
- Gyeon Cancoat glascoating
- Gtechniq ceramic coating
Deze laatste (Gtechniq) is erbij gekomen en zou zelfs nog sterker zijn dan de glascoating van bijv. Gyeon.
Je zou zelfs als diamant coating hebben, welke dan weer sterker zou moeten zijn dan de ceramic.
Klinkt lang niet gek!
Maar omdat ik er zelf zo weinig verstand van heb, kan iedere poetser mij dus wijsmaken wat hij wil, en zal hij altijd achter de producten staan die hij zelf verwerkt.
Vandaar dat ik graag af ga op jullie meningen/ervaringen!
Wat glascoatings betreft, is er nog een aspect dat veel verkopers nooit noemen: als je schade rijdt waarbij een deel van de auto overgespoten moet worden, moet je van de hele auto de coating er af polijsten: het is onmogelijk om 1 paneel te coaten, en die coating dezelfde dikte en optische dichtheid te geven als de panelen er omheen, dat betekent dat je dan voor het oog kleurverschil krijgt, door verschil in de coating.
Dat valt op zich wel mee, de coatings van tegenwoordig vergelen niet meer zoals vroeger.
Mocht er in het begin schade optreden dan zie je het verschil sowieso niet en als de coating er al een paar jaar op zit word het toch wel weer een keer tijd om te overwegen of de coating opnieuw aan te brengen.
Bij het aanbrengen van een coating heb je bijvoorbeeld onderstaande variabelen, die invloed hebben op de optische dikte van de aangebrachte coating:
- in hoeverre is het coatingmateriaal vóór aanbrengen al verouderd (is verpakking al eerder open geweest, heeft ie in de zon of in de warmte gestaan, heeft ie jaren in een magazijn gestaan, of bijna vers van de productielijn)
- wat is de temperatuur en luchtvochtigheid van de ruimte waar de coating wordt aangebracht, en wat is de temperatuur van de ondergrond (de lak dus).
- wat is de aangebrachte fysieke dikte van de coating (voor drogen)
- hoe wordt de coating gedroogd/uitgehard, en bij gebruik van lampen, welk vermogen hebben die, welke golflengteverdeling en wat is de tijd en afstand tot de te drogen laag.
Ik hoop dat ik met deze toelichting duidelijk heb gemaakt, dat je er vanuit mag gaan dat het onmogelijk is, om een coating die je bijvoorbeeld een week eerder hebt aangebracht, na een schade weer exact te kopieëren. Dat heeft weinig met de spullen en de vaardigheid van degene die de coating aanbrengt te maken, maar vooral met het feit dat je een relatief simpel proces hebt met veel parameters.
De coating is zo glad dat de logo's niet wouden houden.. dus maar de tek7 moeten nemen![]()
ik doel inderdaad op de Gtechniq crystal serum ultra.
Wat zijn jouw goede ervaringen hier dan precies mee? Ik kan namelijk erg weinig vinden over dit product, en al helemaal in Nederland.
Dat vind ik wel echt minder.
Wat is dan de afweging inderdaad, plek van logo 'ruw' maken om het te laten plakken met de plakrand, of de tec7 (die overigens wel heel fijn is) gebruiken.. mhhh.
Ligt je embleem niet hoger nu?
Neen eigenlijk niet hoorals ik het je niet zou vertellen zou je het helemaal niet zien
Ik ben in ieder geval heel tevreden over de duraflex laag.. zou niet anders meer willen![]()
Op de eerste vraag.. Ja de logo's zijn ook behandeldHebben ze de nieuwe emblemen ook gecoat?
Hoe heb je de emblemen aangedrukt om te drogen?