@Captain Hook Als ik het zo lees, doe je een stel aannames die nergens in dit topic terug te vinden zijn, en zover ik kan beoordelen ook behoorlijk bezijden de werkelijkheid zijn.
Wat voorbeelden:
- dreadlock washmitts, zoals ik ze genoemd heb zijn officieel Chenille washmitts, en zijn goedkope dingen (pakweg een euro bij winkels als de Action), maar doordat veel vuil tussen de 'dreadlocks' verdwijnt en niet over de lak schuift behoorlijk effectief. Ter vergelijk een goede of dure washmitt kost typisch 10-30 euro.
- er is hier niemand die beweert dat duurdere producten per definitie beter zijn. Persoonlijk ben ik ook nooit een fan van Meguiar's geweest: te duur voor wat in werkelijkheid een matig product is. Meguiar's is een voorbeeld van een goede naam die opgebouwd is door veel reclame bij mensen die weinig kennis van zaken hebben. Meguiar's producten zijn ongeveer per definitie combinatieproducten waardoor het resultaat altijd minder is, en vaak nog vol met olie-achtige componenten die krassen een paar wasbeurten lang verhullen.
En of niet-doen voor het milieu nu zo goed is? Auto niet wassen en door bijv. ingebrande vogelpoep 5 jaar eerder naar de sloop brengen wegens doorgerotte plaatdelen is beter voor het milieu? Of een andere: ramen en lampen van de auto niet wassen vanwege het milieu, maar dan wel een aanrijding omdat je het niet goed kon ziet (of niet gezien werd door met vuil verduisterde verlichting), is beter voor het milieu, en de milieubelasting door schadeherstel tellen we niet?
Naar mijn mening lees je iets wat er niet staat Captain Hook, en is de werkelijkheid een stuk genuanceerder en niet zwart-wit.