Het grote Bolero topic

Enkhuizen

Senior Member
Weet iemand of

5N0 057 342 - MDI interface
000051446C - iPod cable

Werken op de Bolero?

Ik zou graag mijn IPOD willen bedienen op het scherm via deze MDI interface ipv via een ICE-Link of dension box.
 

Rallye

Forumguru
voor de liefhebbers:

http://ws.skoda-auto.com/download/CZE/documentation/Bolero_B6.pdf

Het is de tjechische handleiding van de bolero.

Met google translate is er wel wijs uit te worden.

Het lijkt wel alsof er een usb aansluiting ergens te vinden moet zijn wat ook de IPOD ondersteund (pagina 12 van het document / 14 totaal)

Volgens mij gaat het om een Aux-aansluiting (in de armsteun) net als bij de Stream. Verder kun je ook muziek vanaf een geheugenkaart spelen.
 

Enkhuizen

Senior Member
Wellicht dat bobisg ook nog een foto kan maken van de kabelboom die er bij zit? ws. zitten daar die aansluitingen op.( ik zie nl. ook geen antenne aansl.)
 

Bartez

Lid
Scherm op zwart zetten???

Kan iemand me vertellen of het touchscreen van de Bolero op zwart gezet kan worden. Dit omdat zo'n scherm 's-avonds nogal op wil lichten en zodoende het zicht in de avond kan verstoren.....

Of is dit scherm dermate donker dat je hier 's-nachts geen last van hebt?

Kan dit systeem tevens CD-Rewritables aan?
 

Bartez

Lid
ik snap je antwoord niet helemaal, maar het maakt mij niet uit hoe het licht van de touchscreen gedempt wordt, als het maar kan. Ik heb nu nog een Fiat Stilo met een groot navigatiescherm en dit kan ik 's-avonds op zwart zetten (handmatig) om te voorkomen dat je continu zo'n fel beeld in je ooghoek hebt, wat erg irritant is.

Kan zoiets ook met de BOLERO?
 

van inkel

Forumguru
@Bartez Op mijn columbus zit een automitische dimmer voor de lichtsterkte, werkt perfect. En in navi mode kun je ook nog kiezen voor nachtkleuren. Dit zal ook wel met de Bolero kunnen.
 
Beste mensen,

Ik ben bezig om mijn MP3's te ordenen. Is het mogelijk om de MP3's per groep onder afzonderlijke mappen te zetten of moet alles in een map staan. Dit in verband met het shuffelen.

Ik wil straks namelijk geen stapels cd's in de auto maar een stuk of 5 SD-kaartjes...

Wat is jullie advies?
 

Enkhuizen

Senior Member
ter info: de columbus is de zelfde unit als de VW rns510, de bolero is de rcd510. Daar is wat meer info over te vinden op de diverse vw fora.

Wat ik enkel nog steeds niet heb gevonden is een digitale handleiding in het nederlands of engels. Geven VAG merken deze niet uit of zo?
 

van inkel

Forumguru
Beste mensen,

Ik ben bezig om mijn MP3's te ordenen. Is het mogelijk om de MP3's per groep onder afzonderlijke mappen te zetten of moet alles in een map staan. Dit in verband met het shuffelen.

Ik wil straks namelijk geen stapels cd's in de auto maar een stuk of 5 SD-kaartjes...

Wat is jullie advies?

Met de Columbus kun je shuffelen incl. onderliggende mappen, je moet wel een bestand in de root zetten.
 

Enkhuizen

Senior Member
Het is dus mogelijk om op de bolero en de columbus een ipod of usb apparaat aan te sluiten en te bedienen via het touchscreen.

:680:

Koop via je dealer of via ebay de volgende onderdelen:

MDI interface cable - 5N0 057 342

Met een van de volgende verloopstukjes:

Ipod Cable 000-051-446-C
Mini USB 000-051-446-A
USB 000-051-446-B
3.5mm Aux 000-051-446-D

En inbouwen maar.....

De handleiding is bijgevoegd.

Er moeten wel vag com settings aangepast worden dus er is nog wel een dealer of iemand met de juiste kabels en software voor deze settings nodig.

Dit werkt dus met de columbus, de bolero en met de volkswagen en seat varianten, de bolero is bij vw een rcd510 en een columbus rns510.
 

Bijlagen

  • 5n00573421.jpg
    5n00573421.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 108
  • 5n00573422.jpg
    5n00573422.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 73
  • 5n00573423.jpg
    5n00573423.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 68
  • 5n00573424.jpg
    5n00573424.jpg
    71 KB · Weergaven: 66

octofreak

Actief lid
Het is dus mogelijk om op de bolero en de columbus een ipod of usb apparaat aan te sluiten en te bedienen via het touchscreen.

:680:

Koop via je dealer of via ebay de volgende onderdelen:

MDI interface cable - 5N0 057 342

Met een van de volgende verloopstukjes:

Ipod Cable 000-051-446-C
Mini USB 000-051-446-A
USB 000-051-446-B
3.5mm Aux 000-051-446-D

In inbouwen maar.....


Wacht ff, dit is dan toch wel voor de Octavia etc.
De Superb II heeft nu toch een standaard aansluiting hiervoor in de middenconsole? Of is dat alleen om geluid door te geven?
 

van inkel

Forumguru
Wacht ff, dit is dan toch wel voor de Octavia etc.
De Superb II heeft nu toch een standaard aansluiting hiervoor in de middenconsole? Of is dat alleen om geluid door te geven?

Bij de O2 zit ook zo'n aansluiting, dit is een jackplug. Dus helaas alleen audio.
 

Bartez

Lid
Maar heb je nu 's-avonds last van het licht van het touchscreen van de Bolero als zijnde een lichtvlek in je ooghoek, of heb je daar geen last van omdat het met name zwart is en niet of nauwelijks uitstraalt??

Heeft daar iemand reeds ervaring mee?
 

Enkhuizen

Senior Member
Wacht ff, dit is dan toch wel voor de Octavia etc.
De Superb II heeft nu toch een standaard aansluiting hiervoor in de middenconsole? Of is dat alleen om geluid door te geven?

Dit gaat om het kunnen bedienen van je ipod, of het bladeren door een usb-stick, dat lukt niet met enkel een 3,5 jack aansluiting, da's enkel audio, geen bediening.

Een dension of ice-link werk als geemuleerde cd wisselaar, dan mis je wat mij betreft een hoop functionaliteit. Met deze oplossing kun je veel mooier je ipod gebruiken.
 

HWH

Lid
Geluid Bolero en standaardspeakers

Ik heb nu een Audi Concertradio in de auto (pro line). Weet iemand of dit vergelijkbaar qua geluid met de Bolero en de acht speakers die in de S2 zitten?
 
Bovenaan Onderaan