Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Stuiver

Forumguru
Thanx. Heb me geregistreerd, nu zegt de auto dat skoda connect service niet werkt.... (uit de lucht is)
Zal vanmiddag nog wel eens kijken.

Gr,
Jarno

Het enige verschil met de situatie bij mij is dan dat ik een iPhone 5s en 6 (en mijn vrouw een SE) gebruik en mijn contacten via Google worden opgehaald, en natuurlijk een Amundsen, maar de mogelijkheid plaatjes naar een navi “over te stralen” is een iOS 11 dingetje. Vreemd.
Ik ben er inmiddels achter; het heeft te maken met de resolutie van de foto danwel de bestandsgrootte. Kleinere willekeurige afbeeldingen welke ik gewoon even ergens vandaan haal doet hij wel. Dus daar ligt het in ieder geval aan. Voor mij nu zaak om de afbeeldingen uit te snijden en opnieuw aan mijn contacten toe te voegen en dan zullen ze het wel doen

Rallye

Forumguru
Ah, right. Ik heb alleen bij de personen die ik in de auto als favo heb aangemerkt plaatjes aan het contact toegevoegd. Die plaatjes heb ik meestal geript van hun whatsapp. En dus had ik toevallig kleine bestanden.

Precies dat had ik dus ook en van een paar bedrijven had ik het logo via hun website genomen en die deden het dus ook; allen idd kleine afbeeldingen..

Wellicht valt er ergens te vinden wat de maximale resolutie mag zijn..

s_janssen

Actief lid
Joehoe. Allemaal downloaden. Columbus kaarten 2018 zijn beschikbaar op het updateportal. (High12_p166_eu_2018.zip)
updateportal.skoda-auto.com

Succes!

Rallye

Forumguru
Alles gaat goed totdat ik de kaart in de auto stop en op updaten heb geklikt. Dan verschijnt in het scherm:
Storing : Software update
twee knoppen: ok en Details

Onder details verschijnt de tekst:
Software update werd onderbroken. Het opslagmedium weer plaatsen, alstublieft. Om een softwarefout te voorkomen wordt het systeem herstart.
Vervolgens wordt de columbus volledig herstart.

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat, en hoe het dan beter kan?

Zit je wel in het juiste “update”-menu?
Ik moet in mijn Amundsen het volgende doen, misschien geldt dat ook voor de Columbus:

4D12FE1B-FCD6-4989-ACA7-79732E2215B4.jpeg

Stuiver

Forumguru
Zoveel verschillen de Amundsen en de Columbus dus niet. Het werkt bijna hetzelfde, met dat verschil dat het bij mij niet werkt.
Ik neig te denken dat het aan de download ligt, daar zit code in die verwijst naar oude data. Zo staat er ergens 2013/2014 waar mijn auto en de download uit 2017 komen....

Horkje

Forumguru
64128076-9AD1-4ABF-AFE9-CF6C9CE60E0B.jpeg 14416DF8-5581-4C8B-B334-9468AC4879AD.jpeg 7729112A-B731-4E0A-B595-DE8E24F74FAB.jpeg @Stuiver ik denk dat ik weet hoe je eenvoudiger data kunt importeren.

Ik was toevallig vanavond aan het uitzoeken wat Skoda Connect was enzo.

Zorg dat je sowieso via het kabeltje van je smartphone de auto online krijgt. Via hotspot kan ook wel maar volgens mij is dat niet stabiel waardoor je de melding krijgt dat Skoda Conect niet beschikbaar is. Dat had ik in eerste instantie. Kabeltje dus.

Zodra je online bent vanuit je menu Skoda connect kiezen. Ik zou als eerst de software online checken en indien nodig updaten. Vervolgens kies je routes. Je kunt dan alles downloaden.

In de afbeeldingen zie je denk ik wel wat ik bedoel.

Horkje

Forumguru
Qua Skoda Connect trouwens eerst online auto met chassisnuumer aanmelden waarna je een pincode ontvangt die je voor eerste gebruik in de auto in moet voeren...

waaltje

Senior Member
@Horkje klopt ja zo bedoelde ik het ook, je kan overigens ook gewoon in je navigatie de routes of POI of adressen binnenhalen die je eerst op je PC hebt ingevoerd en verzonden(dacht bij mijn routes), echter als je geen verbinding hebt wil dit niet. Het aanmelden moet idd via chassis nummer of het scannen van de QR code in je suto met de app hopelijk gaat het nog lukken voor @Stuiver

going_fritz

Actief lid
Ik heb het forum door zitten spitten, maar kon 't vooralsnog niet vinden....
Ik heb (online, via skoda connect, want via de 'oude' SD-route krijg ik niet meer voor elkaar) geocaches als poi / bijzondere reisdoelen geïmporteerd. Dit is allemaal goed gegaan, en als ik ze aanvink zie ik ze ook keurig op de kaart. Ik kan alleen niet navigeren naar zo'n poi, behalve door deze op de kaart zelf te kiezen. Maar als ik navigeer naar doe, en dan rechtsboven instel voor 'zoeken', dan kan ik daarin niet die reisdoelen vinden. Doe ik iets fout, of kan dit inderdaad niet?

Freeze01

Nieuw lid
Goedenavond,

Kan iemand mij vertellen of ik de daadwerkelijke gps gemeten snelheid ook op mijn Columbus kan laten zien?

Stond altijd in mij Renault en mis het toch...

Neptukker

Forumguru
Vanuit Volkswagen is (eindelijk) versie V15 voor het (oude) Columbus systeem beschikbaar. Ik hoop in ieder geval snel over artikelnummer 1T0051859AN te kunnen beschikken.

1T0051859AN.JPG

https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...te-west-europa-v15?cid=484&modelgroup=touareg

Bovenaan Onderaan