Niet geheel antwoord op je vraag kwa hardware
Heb zelf de Samsung J3 dualsim en een amundsen
Gebeld worden op één van de twee nummers is geen enkel probleem en word beide gewoon over de amundsen gestuurd.
Zelf bellen is een iets ander verhaal en zal zeker niet aan je Amundsen/Columbus liggen.
Maar de simhouder 1 staat standaard in voor bellen en 2 hangt er een beetje bij.
Doordat ik zelf voor 80% zakelijk bel en 20% prive zit bij mij de zakelijke in simslot 1 en prive in slot 2
Ga ik nu prive bellen dan kies ik het te bellen nummer, maar indien ik dit over sim 2 wil laten lopen dan moet ik dat wel aangeven in menu of icoon 2 intoetsen op de telefoon bij de bel gegevens van die persoon.
Doe ik dat niet dan gaat mijn prive gesprek over de zakelijke sim gevoerd worden.
Dus dit is iets waar je rekening mee moet houden en alleen is in te stellen op je telefoon en dus niet op de Amundsen.
Voor de rest is het gesprek net als binnenkomend goed te houden en kan met stuurbedieningsknoppen verbroken worden of geluid harder zachter te zetten.
Dus het zal in begin even wennen zijn maar een dualsim toestel zou gewoon de standaard moeten worden..... ideaal gewoon
Inmiddels heb ik mijn nieuwe telefoon binnen. Het is een Samsung Galaxy A7 geworden.
Het is niet mogelijk om op de Columbus te kiezen met welke SIM-kaart uitgebeld gaat worden. Dus of het is allemaal standaard SIM1 of standaard SIM2. Ook kan ik er voor kiezen bij ieder uitgaand gesprek te kiezen van welke SIM-kaart gebruik gemaakt moet worden.
Uiteindelijk heb ik het allemaal opgelost met een extra app, Dual SIM Selector Pro,
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.pixelrush.dualsimselector&hl=nl
Hoe werkt dat?
Allereerst heb ik op mijn toestel ingesteld vanaf welke SIM-kaart er standaard gebeld wordt. Bij bij is dat SIM1. Als je dat niet doet krijg je bij elk uitgaand gesprek de vraag welke SIM er gebruikt moet worden.
Vervolgens heb ik al mijn contacten ingedeeld in twee groepen, werk en privé. Daarna kun je dan in Dual SIM Selector Pro kiezen vanaf welke SIM-kaart er voor het werk en vanaf welke privé gebeld moet worden. Als je wilt kun je dat ook per contact instellen, maar dat was me teveel werk.
Wat er nu gebeurt dat dat bij het uitbellen de standaard SIM-keuze overruled wordt door de regels die je in Dual SIM Selector Pro hebt ingesteld.
Het resultaat is dan dat je ook vanaf je Columbus steeds met de juiste SIM-kaart uitbelt.
Dual SIM Selector Pro kost op dit moment 3,99 euro. Het is een appje met een donders eenvoudige interface, zonder fancy toeters en bellen, maar wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard.