Er is ook een recovery bestand die in de kleine kans dat je je columbus bricked. Bijna altijd weer leven in je navi blaast
Heb ik niet ik zie geen klokje kan wel in columbus aangeven om dit te activeren.Eerste check: heb je een klokje in je scherm wanneer de Columbus uit is? Zo ja dan zit je minstens op versie 2724.
Dvd vrijschakeling kan, zoasl eerder gemeld, met een te branden cd. Dan heb je ook gelijk het secret menu. Partities beter verdelen lukt je alleen met een custom firmware, maar daarvoor zou ik je willen adviseren om je eerst goed in te lezen én om erachter te komen welk HW- en SW-nummer je Columbus nu op zit!
Vanaf 38xx worden de partities al anders ingedeeld. van 2 partities (nav, en muziek) Naar 3 partities (Nav, POI en Muziek).
En volgens mij is het niet mogelijk om films af te spelen via SD. Ook niet met custom firmware.
PS het kan wel zijn dat als je een oude columbus hebt je een te kleine HD hebt die na de herindeling niet genoeg ruimte heeft voor het updaten van het kaartmateriaal.
nieuwere columbussen hebben een 40GB hdd geloof ik.
Dan kan je middels een custom firmware nog wat extra ruimte van je muziek partitie afsnoepen zodat je V10 of V11 kunt installeren.
Uit ervaringen op andere fora is de snelheidswinst van een SSD beperkt.Ik kom dit ook tegen http://www.vwwatercooled.com.au/for...60984.html?s=b69482f4d355af4c1c41539cf356931c hier kun je de harddisk vervangen voor een grotere SSD.