Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Baphi

Forumguru
Hangt ook af vd firmware vd Columbus! Ben even kwijft vanaf welke firmware het kan, maar dat is uit te zoeken, ook via eerder genoemde site.

Ik heb op dit forum, my-gti en gps underground veel gelezen over firmware upgrades.
Volgens mij is de 3810 firmware de hoogst haalbare firmware voor mijn Columbus (oude A).
Partnumber: 1Z0035680A
HW-version: H05
SW-version: 1024
HW-verhicle: 0xC001
HW Radio: 0003

Is er iemand die dit kan bevestigen? en moet ik nog wat aanpassen aan de software?

Eind september weer beurt gepland bij de dealer. Ga hier toch maar een punt van maken aangezien ze nu tijd genoeg hebben gehad voor een oplossing en de auto bijna uit de garantie is. Iemand anders verder gekomen hiermee?

Weet iemand hoe je kan afzetten dat de de stopplaatsen/eetplaatsen in dat navigatie lijstje verschijnen? (zie bijlage)
Deze storen me echt...

Bijlagen

• WP_20150820_002.jpg
    WP_20150820_002.jpg
    446,5 KB · Weergaven: 124
bedoel je op de "splitscreen" dan? dat zou kunnen kloppen, dat je die niet kunt aanpassen. Dat is al eens op het forum gepasseerd.

Ja inderdaad, die bedoelde ik.
Dan zal ik niet goed genoeg gezocht hebben want vond niet direct iets terug hier...
Jammer dan, snap er het nut eigenlijk niet echt van in...

Inmiddels kan ik zelf bevestigen dat firmware 3810 goed draait op mijn Columbus. Ik was helaas wel mijn stuurbediening kwijt! Echter heb ik dit op kunnen lossen door de bestandsnamen van SKTABLE en PQTABLE om te draaien in het iso bestand.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Ome Peek

Actief lid
Wie kan mij helpen? Ik kan geen verbinding maken met Smartlink in mijn nieuwe SuperbIII.... Ik gebruik een Samsung Galaxy S4 met behulp van een usb-kabel. De auto herkent de aanwezigheid van het Samsung Android device wel, maar bij het verbinden zegt hij dat ik moet kijken of mijn gsm vrijgegeven is voor SmartLink. Ik heb het halve forum al afgestruind en ook heb ik gezocht in diverse Android-fora, maar ondanks dat ik de app "Android Auto" op mijn gsm heb gedownload, lukt het nog steeds niet. Ik weet niet welke instelling(en) ik nog kan of moet aanpassen in mijn gsm... Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? Bij voorbaat dank.

tib888

Actief lid
in de instellingen van je samsung zoeken op mirrorlink. Daar kan je normaal dan mirrorlink aanvinken. Edit: onder "verbindingen", "NFC en delen".

Ik heb in m'n Columbus echter nergens een verwijzing naar mirrorlink. Gaat dit worden vrijgegeven met een update indien dit niet vanuit de fabriek was geinstalleerd (Octavia III van 04/2015)?

Ome Peek

Actief lid
Smartlink werkt bij mij nu met een origineel Skoda USB kabeltje....
Met het originele Samsung kabeltje en een ander (merkloos) kabeltje lukte het niet.
Vind wel dat de mogelijkheden niet bijster groot zijn. Spotify doet het bijvoorbeeld niet.

Bovenaan Onderaan