Het grote Superb III COMBI topic

Canon-Eye

Forumguru
Heel fraaie bak.
Factortje anderhalf of zo te groot voor ons - mijn vrouw voelt zich daarin niet vertrouwd en zó onbeschaafd veel ruimte hebben we niet nodig, dus kopen zullen we 'm niet.
Maar inderdaad wel heel erg mooi! :jaja:

Bakkertje

Forumguru
Van wat ik nu op de foto's zie (in het echt kan het heel anders zijn natuurlijk) vind ik hem niet zo fraai als de hatchback. Ben het met je eens @Tuulster :jaja:

Maar goed dat smaken verschillen.

Vind de combi recht van achter wat BMW-igs hebben, schuin van achter heeft ie weer een hoog Mazda 6 gehalte.
Verder lijkt de achterklep dermate schuin te lopen dat ik me afvraag hoeveel extra ruimte je met de combi hebt t.o.v. de hatchback?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Bakkertje, het heeft van achter wel iets van een BMW weg ja, dat viel mij ook al op. Ben nog steeds zeer benieuwd. Ik weet nu al wel dat m'n volgende speeltje sowieso weer een Skoda zal worden :jaja:

Neptukker

Forumguru
Zijn alle Audi ontwerpers die iets te scherpe vormen tekenden in de ogen van 'der vorstand' nu gedetacheerd bij Skoda?
Netjes maar geen verassingen. Een Combi ga je nu niet meer kiezen omdat je die mooier vindt maar om de praktische eigenschappen. Qua looks heeft de sedan de lichte voorkeur.

Altos

Banned
Supermooie auto geworden idd! Persoonlijk heb ik liever de hatchback in dit geval maar goed...voorlopig komt er geen helaas :nono:

NewO3

Forumguru
@Bakkertje, het heeft van achter wel iets van een BMW weg ja, dat viel mij ook al op. Ben nog steeds zeer benieuwd. Ik weet nu al wel dat m'n volgende speeltje sowieso weer een Skoda zal worden :jaja:

Als het over 4 jaar geen BMW wordt (blijf fan) dan wordt het vast de S3 combi facelift, van mij mag ie wel op een BMW lijken hoor, geen straf.
Hoop uiteraard op de plugin hybride. (Bmw of skoda)

Frank C

Forumguru
Valt me nu wel op dat de dakrails niet a la bv Audi A4 geintegreerd zijn. Zeker niet storend maar zou nog net wat strakker zijn geweest.

SuperBeeb

Forumguru
Autoweek zegt dat hij ook met de 280 PK TSI komt, Auto Motor und Sport had het eerder over max 220 pk benzine.
Zeker een typefoutje van AMuS. Maar komt nog steeds een paar cilindertjes te kort voor een lekker geluid :cry:
@Corné, ga je daar dan ook weer een compressor op loslaten :D

maartenv84

Senior Member
Ziet er zeker goed uit. Zou zo maar de opvolger kunnen worden (over ong. 2,5 a 3 jaar pas helaas)

@Schuine achterkant... wie op mijn profielfoto kijkt ziet dat de huidige S2 combi ook een best schuine achterkant heeft. Verwacht dus niet dat daar echt ruimte verloren gaat.

Giant

Forumguru
Opvallend wel. Er is bijna geen foto van de sedan te vinden zonder de haaienvin van de navigatie achter op het dak, maar bij de foto's van de combi valt het me op dat die antenne ontbreekt. Zou er een oplossing voor gevonden zijn...?
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is of het panoramadak van de combi (veel) groter zal zijn dan die van de sedan. Op de Autorai zag ik dat de combi een zonneafscherming heeft die je handmatig moet verschuiven. Dat zal met de combi anders zijn, want je komt nooit bij de achterste rand van het panodak vanaf je bestuurdersstoel:nono:

Bovenaan Onderaan