@
andrehj : Klopt, roetfilter is leeg gemaakt, dus alleen het huis is er nog. Dit is nodig omdat de sensoren wel moeten blijven zitten op het roetfilter. Sommigen plaatsen een 'downpijp' met schroefgaten voor de sensoren. Het regenereren is softwarematig 'weggeschreven' evenals de EGR klep. Dit alles functioneert nu zonder storingen.
Wat betreft APK is er geen vuiltje aan de lucht omdat de auto alleen een OBD II test hoeft te hebben, geen roetmeting.
Het verbruik voor de modificatie was zo'n 1 : 19. Heb niet alles bijgehouden maar er staan mij nog een paar resultaten bij: 1 : 18,88 - 1 : 18,75 - 1 : 19,20
Heb een keer 200 km. 'verschrikkelijk' hard gereden (na de modificatie) en alleen maar voluit geaccelereerd, toen weer af getankt en toen bleek het verbruik 1 : 17,5. Voor mij was toen eigenlijk al duidelijk dat de Sup economischer was geworden met de brandstof.
Vind het eigenlijk nog steeds ongelofelijk dat zo'n grote auto zo zuinig met de brandstof omspringt. Was gisteren nog op een verjaardag waar brandstofverbruik ter sprake kwam. Ik was natuurlijk de winnaar met cijfers als deze. Maar de Superb was ook de zwaarste en grootste van alle andere. Een win - win situatie dus. Maar dan alleen voor mij