In België liep er enkele jaren geleden een actie dat je 10% korting kreeg op de factuurprijs.
Mijn ouders hebben zo een Golf 1.6 TDI (bluemotion) gekocht, destijds werden deze ecowagens serieus gepromoot waarbij ze +/- 2000 euro subsidie hebben gekregen. Het lijkt me niet onlogisch, aangezien dit uit de zak van de belastingbetaler kwam, dat dit wordt teruggeëist (bij VW). De verkoop werd hierdoor gestimuleerd. Leuk detail, destijds werden enkel dieselwagens gesponsord door de overheid
Benzine viel door de mand omdat ze MEER CO2 zouden uitstoten... terwijl we eigenlijk allemaal weten dat benzine beter is voor het milieu...
Achja ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat uitdraaien, maar het is bedrog gigantisch ! In feite vreemd dat niemand eerder deze testen heeft ondernomen, nagenoeg iedereen op het forum weet dat je de vebruikscijfers met een kilo zout dient te nemen, dit dus ook voor de CO2 en andere uitstoten.
Wel even opmerken dat mijn oude VW Golf 4 (uit 2000) een normverbruik had tussen 5.2 en 5.6 liter EN JAWEL Wallie reed gemiddeld tussen 5.2 en 5.4 liter / km
Ik heb het jaren uitgesteld op een nieuwe wagen te kopen, omdat het niet rendabel voor me was, echter met de recente gezinsuitbreiding ben ik toch overschakeld op een O3 combi (gisteren geleverd trouwens
) Een wagen op aardgas, hopelijk is deze WEL milieuvriendelijk