Vanmiddag even in de storm gewisseld. Gelukkig bleef het tenminste droog.
Precies 4 weken geleden had ik even tijd gehad, op een mooie zonnige dag, maar dacht het nog even uit te stellen vanwege onnodig rijden met winterbanden met deze hoge temperaturen.
Natuurlijk blijkt dan dat je vervolgens 4 weken lang geen tijd hebt voor de wissel en moet het alsnog even gauw ergens tussendoor. En heb ik er inmiddels ook al een rit opzitten met gladde wegdek omstandigheden en winterse neerslag
(Goed - zo koud was het nou ook weer niet met 12°C anders had ik altijd nog even naar de DHZ garage kunnen rijden, daar is het overigens niet veel warmer, maar sta je droog en uit de wind. Maar die tijd en onkosten heb ik me kunnen besparen)
Kortom les voor volgend seizoen; gewoon met de vroege vako spotjes op de radio met veels te mooi weer wisselen, het risico dat ik weer een keer gehaast in de kou sta te prutsen is het mij niet waard
Wat ik wel merk, is dat ik er elke keer sneller in wordt. In het puur wielen wisselen zit ik nu op 20 min, de meeste tijd zit 'm in het schoonmaken van de wielen voor de stalling. Zelfs de 'felgenbaum' van de Aldi heb ik weer opgeruimd, scheelt ook weer tijd in het tevoorschijn halen én opbergen van de banden